Schimbări

Elevii vor primi calificative în locul notelor, la sport, muzică și desen



Elevii vor primi calificative în locul notelor, la sport, muzică și desen
Elevii vor primi calificative în locul notelor, la sport, muzică și desen

Adio „10 pe linie” la sport, muzică și desen, Ministerul Educației intenționând să schimbe sistemul de notare al elevilor la aceste discipline.
Mai exact, ministrul Sorin Cîmpeanu a propus acordarea calificativelor Foarte bine/ Bine/ Suficient/ Insuficient, în loc de note pentru cele trei materii, excepție făcând învățămantul vocațional/ clase cu profil sportiv, unde se va păstra sistemul de notare de la 1 la zece.
Ministrul de resort a invocat numărul foarte mare de note de 10, explicând că peste 96% dintre elevi au medii anuale de 9.00, 9.50 și 10.00, iar aproape 90% au media anuală 10.00 la disciplina Educație Fizică. La Educație Muzicală și Educație Plastică cca. 93% dintre elevi au medii anuale de 9.00, 9.50 și 10.00.
Din 192.843 de medii analizate de minister, 162.052 sunt medii generale/anuale de 10.00.
„Studiul a fost realizat la nivel național, pe o eșantionare reprezentativă (220 școli din toate județele; 64.281 de elevi/ minim 4 școli/ județ, cu o distribuție echilibrată între mediile de rezidență: urban – rural). Sunt foarte multe școli în care nu există nici măcar o medie diferită de 10.00 la aceste discipline (37 școli din eșantionul de 220 școli). Practic, situația reală ne arată că mediile sunt distribuite pe patru paliere, 10.00, 9.50, 9.00 și mai puțin de 9.00”, a punctat Sorin Câmpeanu.
Fundamentat pe această situație reală, acesta menționează că propunerea de acordare a calificativelor, în loc de note, este dezirabilă.
Cîmpeanu a subliniat că își exprimă convingerea că acest sistem de evaluare, care ia în considerare realitățile din sistemul de învățământ romanesc, va încuraja participarea elevilor la aceste discipline, fără a simți presiunea notei.
„În plus, precizăm că numărul de ore alocat săptămânal acestor discipline nu va fi diminuat, existând posibilitatea de creștere prin noile planuri cadru care vor fi aplicate începând cu septembrie 2023”, conchide ministrul.



Recomandări

„Emoții în echilibru”, la final, un proiect care a adus bucurie, conștientizare și echilibru emoțional pentru copiii și părinții din Suceava

„Emoții în echilibru”, la final, un proiect care a adus bucurie, conștientizare și echilibru emoțional pentru copiii și părinții din Suceava
„Emoții în echilibru”, la final, un proiect care a adus bucurie, conștientizare și echilibru emoțional pentru copiii și părinții din Suceava

Elevi și profesori ai Colegiului Tehnic „Mihai Băcescu” și partenerii lor din Turcia, Grecia și Croația au învățat să mănânce dulciuri și să vorbească dulce

Elevi și profesori ai Colegiului Tehnic „Mihai Băcescu” și partenerii lor din Turcia, Grecia și Croația au învățat să mănânce dulciuri și să vorbească dulce
Elevi și profesori ai Colegiului Tehnic „Mihai Băcescu” și partenerii lor din Turcia, Grecia și Croația au învățat să mănânce dulciuri și să vorbească dulce

Burse școlare de peste 6 milioane și jumătate de euro, încasate de elevii suceveni în această lună

Burse școlare de peste 6 milioane și jumătate de euro, încasate de elevii suceveni în această lună
Burse școlare de peste 6 milioane și jumătate de euro, încasate de elevii suceveni în această lună

Elevi și profesori, instruiți pentru un mediu sigur, la Liceul Tehnologic „Ștefan cel Mareˮ din Cajvana

Elevi și profesori, instruiți pentru un mediu sigur, la Liceul Tehnologic „Ștefan cel Mareˮ din Cajvana
Elevi și profesori, instruiți pentru un mediu sigur, la Liceul Tehnologic „Ștefan cel Mareˮ din Cajvana

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Considerente teoretice și empirice privind procesul de convergență și evoluția cursului real de schimb din perspectiva efectului Balassa-Samuelson

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Considerente teoretice și empirice privind procesul de convergență și evoluția cursului real de schimb din perspectiva efectului Balassa-Samuelson
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Considerente teoretice și empirice privind procesul de convergență și evoluția cursului real de schimb din perspectiva efectului Balassa-Samuelson