Directorul general al Dacia: Pentru a fi competitivi avem nevoie de infrastructură, dar și de salarii sub control



Uzina din Mioveni trebuie să-și păstreze competitivitatea față de alte fabrici Renault, precum cea din Maroc, iar elementele relevante în acest sens sunt atât accesul facil către frontieră, cât și menținea costurilor salariale „la un anumit nivel”, afirmă directorul general al Dacia, Nicolas Maure, informează Mediafax.”Este foarte important pentru noi să avem acces cât mai facil către frontiera din Arad și este o prioritate pe care am comunicat-o Guvernului. Conform calculelor noastre, am economisi 30 de euro pe vehicul dacă ar exista autostradă (de la fabrică la graniță, n.r.). În același timp, putem spune că 30 de euro nu sunt nici mult, nici puțin, există și alte elemente de luat în calcul pentru competitivitatea noastră, iar deocamdată vorbim despre costurile salariale, care trebuie menținute la un anumit nivel, pentru că altfel uzina din Tanger (Maroc), care este o uzină nouă, devine din ce în ce mai performantă și poate fi pusă în comparație cu cea din Mioveni. Noi ne dorim ca uzina din Mioveni să rămână în fața celei din Tanger”, a declarat Maure, la o întâlnire cu presa.El a afirmat că grupul francez Renault nu are deocamdată intenția de a părăsi România, unde este prezent de 15 ani, dar pe de altă parte, în contextul în care fabrica din Maroc devine din ce în ce mai competitivă, este important ca România să-și păstreze la rândul ei competitivitatea pentru a putea exporta către piețele din vestul Europei.În prezent, producătorul auto are un flux rutier zilnic de 350 de camioane dinspre Mioveni către graniță și invers, a mai spus directorul general pentru Dacia și Renault România.



Recomandări

Leonardo Badea (BNR): Dinamica economică a ultimului sfert de secol în România și nevoia curentă de re-echilibrare a finanțelor publice

Leonardo Badea (BNR): Dinamica economică a ultimului sfert de secol în România și nevoia curentă de re-echilibrare a finanțelor publice
Leonardo Badea (BNR): Dinamica economică a ultimului sfert de secol în România și nevoia curentă de re-echilibrare a finanțelor publice

Salariile angajaților Dacia vor crește. Aceștia vor beneficia și de o primă de rezultat, ce se va plăti în luna mai

Miting al angajaților Dacia Renault, miercuri, la Mioveni. Sindicatele anunță 10.000 de participanți

Ponta: Afirmația lui Băsescu privind pierderea asamblării Dacia este o inconștiență sinistră, o tâmpenie