Deputatul PNL de Suceava Dumitru Mihalescul i-a solicitat ministrului Sănătății, Victor Sebastian Costache, o serie de informații cu privire la evaluarea posibilității de redeschidere a cabinetelor de medicină școlară. Parlamentarul sucevean a arătat că este cunoscută situația financiară deosebit de grea în care ministrul Costache a preluat conducerea Ministerului Sănătății, motiv pentru care este apreciat modul responsabil în care a reușit să gestioneze problemele apărute în domeniu și chiar să rezolve o mare parte dintre acestea, cum ar fi organizarea examenului de rezidențiat 2019, reducerea arieratelor din sănătate, creșterea bugetului total al sănătății, demararea investițiilor în spitalele regionale și finanțarea unor programe naționale de sănătate.
Dumitru Mihalescul a declarat: „Cu toate acestea, pe termen mediu este imperativ ca Guvernul să analizeze posibilitatea redeschiderii cabinetelor de medicină școlară, cabinete în care să-și desfășoare permanent activitatea cel puțin un medic și un asistent și care să fie dotate minimal măcar cu logistică de prim ajutor. La nivelul unităților școlare ar putea să se realizeze cel mai bine monitorizarea stării de sănătate a copiilor și să se implementeze politici naționale de prevenție, cum ar fi vaccinare, monitorizarea unor boli cu potențial de transmitere, cazul hepatitei A etc.”.
Mihalescul: Ce măsuri stimulative s-ar impune pentru ca medicii tineri să fie atrași de o carieră în cabinetele medicale școlare?
În aceste condiții, deputatul Mihalescul l-a întrebat pe ministru Costache care este efortul financiar total al redeschiderii cabinetelor de medicină școlară la nivelul tuturor unităților de învățământ din România și în ce măsură fondurile europene nerambursabile încă disponibile în cadrul financiar 2014-2020 pot fi utilizate pentru acoperirea cheltuielilor de capital aferente cabinetelor de medicină școlară.
Parlamentarul sucevean i-a mai cerut ministrului Sănătății să facă publice măsurile stimulative care crede că s-ar impune pentru ca medicii tineri să fie atrași de o carieră în cabinetele medicale școlare, în condițiile în care România suferă de un puternic deficit de personal medical, adică medici, asistenți și asistente.