Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan s-a adresat ministrului Educației, Ecaterina Andronescu, de la care vrea să afle motivele rezultatelor dezastruoase de la simulările examenelor de evaluare națională, precum și dacă aceste simulări sunt în acord cu programa școlară.
„Personal, eu am apreciat utilitatea simulărilor examenelor naționale, în scopul precis de a depista din timp nivelul de pregătire al elevilor, adaptarea elevilor cu examenele, determinarea acelor cunoștințe lipsă, precum și adoptarea unor măsuri urgente, astfel încât pregătirea elevilor să fie temeinică atunci când dau evaluările naționale propriu-zise. Din păcate, experiența ultimilor ani ne arată că Ministerul Educației Naționale nici măcar nu s-a obosit să depisteze care este cauza performanțelor atât de slabe ale elevilor, iar între rezultatele de la simulări și rezultatele de la examenele propriu-zise nu au fost modificări semnificative”, a arătat Ioan Balan.
Parlamentarul sucevean spune că rezultatele obținute de elevii claselor a VII-a și a VIII-a cu ocazia desfășurării simulării pentru evaluarea națională au produs un șoc în rândul elevilor, părinților și cadrelor didactice din întreaga țară. Ioan Balan a dat ca exemplu județul Suceava, unde rezultatele obținute la proba de matematică au fost extrem de slabe și sunt inferioare celor înregistrate la nivel național.
Și pentru că examenul propriu-zis de evaluare națională bate la ușă, deputatul liberal vrea să afle de la ministrul Educației ce măsuri a dispus la nivelul inspectoratelor școlare, respectiv la nivelul managementul unităților de învățământ, astfel încât pregătirea elevilor la materiile de examen (limba română/matematică/limba maternă) să crească în mod substanțial performanțele elevilor.
De asemenea, Ioan Balan se întreabă dacă nu ar fi oportună pregătirea, în mod organizat, în cadrul școlilor, a tuturor elevilor pentru examenele de evaluare națională.
„În aceste condiții, părinții îngrijorați de notele mici obținute de copii nu ar fi nevoiți să apeleze la imoralele meditații individuale, ceea ce implică poveri pe buzunarele familiilor și discrepanțe mari între rezultatele copiilor ale căror familii au posibilități financiare și cele ale copiilor fără resurse materiale. În condițiile în care există școli la nivelul cărora elevii au reușit să obțină note de 10 la ambele materii (situații multiple în județul Suceava), dar și școli unde procentele celor care nu au obținut nota 5 este chiar mai mare decât statistica județeană/națională, vă solicit să precizați dacă ați dispus evaluări la nivelul calității actului de învățământ”, sunt aspectele aduse în atenția ministrului Educației de către deputatul Ioan Balan.