La mâna noastră

Deputatul Ioan Balan vrea ca România să cheltuie toți banii obținuți prin PNRR



Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan
Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan

Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan a avut o bucurie rezervată vizavi de semnarea acordului prin care România va beneficia de aproape 30 de miliarde de euro de la Uniunea Europeană prin Programul Național de Redresare și Reziliență. ”Peste 8,8 miliarde de euro sunt alocați numai pentru infrastructura de transporturi, lucrări care ar putea ajuta zona noastră.
Pentru PNL, Moldova este pe primul loc în ceea ce privește lucrările mari de infrastructură. PNL dovedește acest lucru prin fapte concrete, în condițiile în care autostrăzile Moldovei, Autostrada Moldovei A7 și Autostrada Unirii A8, vor fi finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Așadar, fiecare român poate să vadă cât de păguboase au fost guvernările conduse de PSD, care au tergiversat ani la rând proiectele esențiale pentru dezvoltarea Moldovei. Astăzi, PNL pune în mișcare toate șantierele din țară, cu ajutorul fondurilor europene nerambursabile. Dacă PSD promitea autostrăzi cu taxă, construite din buzunarele românilor, PNL reușește să le construiască pe bani nerambursabili europeni. Așadar, 3,1 miliarde de euro vor asigura finanțarea construirii autostrăzilor, 3,9 miliarde de euro vor merge în modernizarea căilor ferate, 1,2 miliarde de euro în transportul urban și 600 de milioane de euro pentru proiectele de metrou. Dacă adăugăm la aceste sume și fondurile care vor veni prin bugetul multianual al UE 2021-2027, putem să afirmă cu toată puterea că este un moment istoric pentru Moldova și pentru România, în ansamblul său”, a arătat Ioan Balan.
Parlamentarul liberal spune că se va bucura doar în momentul în care proiectele de autostrăzi și căi ferate vor deveni realitate, iar românii se pot bucura efectiv de utilizarea lor.
”Manifest această rezervă în condițiile în care România are o tradiție păguboasă în a se împiedica în tot felul de hățișuri birocratice, care dăunează deosebit de mult proiectelor majore. Ba lipsește o ștampilă pe ultima pagină, ba s-a uitat un aviz, ba a expirat nu știu ce acord sau studiu. Toate aceste piedici birocratice trebuie eliminate urgent. România nu are voie să rateze această oportunitate financiară istorică și cred că românii au înțeles că numai PNL le poate aduce dezvoltarea mult așteptată. Cu toate acestea, este esențial ca toate partidele politice să asigure consensul politic asupra proiectelor majore pentru țară, iar opoziția să înțeleagă că sunt proiecte în beneficiul fiecărui român”, a concluzionat Ioan Balan.



Recomandări

Florin Pușcașu îi solicită premierului Bolojan demiterea ministrului Transporturilor pentru retrogradarea autostrăzii Suceava-Siret la nivel de drum expres

Virgiliu Vlăescu: „Retrogradarea autostrăzii către Siret la rangul de drum expres reprezintă un atac la șansa României de a participa la reconstrucția Ucrainei”

Ioan Balan vrea să afle de la ministrul Mediului câte proiecte de împădurire s-au implementat în județul Suceava pe fonduri europene

Ioan Balan vrea să afle de la ministrul Mediului câte proiecte de împădurire s-au implementat în județul Suceava pe fonduri europene
Ioan Balan vrea să afle de la ministrul Mediului câte proiecte de împădurire s-au implementat în județul Suceava pe fonduri europene

Peste 530 de echipamente achiziționate cu bani europeni au început să fie livrate unităților de învățământ din Siret

Peste 530 de echipamente achiziționate cu bani europeni au început să fie livrate unităților de învățământ din Siret
Peste 530 de echipamente achiziționate cu bani europeni au început să fie livrate unităților de învățământ din Siret

Oportunitatea investiției și amenințarea cu „măsuri extreme”, argumente folosite de Șoldan la negocierile cu Bolojan pentru șoseaua de centură de la Gura Humorului

Oportunitatea investiției și amenințarea cu „măsuri extreme”, argumentele lui Șoldan la negocierile cu Bolojan pentru șoseaua de centură de la Gura Humorului
Oportunitatea investiției și amenințarea cu „măsuri extreme”, argumentele lui Șoldan la negocierile cu Bolojan pentru șoseaua de centură de la Gura Humorului