Dacia a avut în ianuarie cea mai mare creștere a înmatriculărilor noi de pe piața franceză, de 133%



Înmatriculările de autoturisme și vehicule comerciale ușoare noi Dacia din Franța au avut în ianuarie cea mai mare creștere de pe piața locală, de 133%, comparativ cu aceeași lună din 2009, la 8.155 de mașini, potrivit Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).
Cota de piață a Dacia a urcat, în ianuarie, de la 2% în 2009 la 4%. În funcție de numărul înmatriculărilor, constructorul auto a devansat mărci precum Audi, Seat, Toyota, Nissam Hyundai, Opel, Fiat, Mercedes sau BMW.
Înmatriculările de autoturisme noi Dacia au crescut în ianuarie cu 121%, față de aceeași lună din 2009, la 7.552 mașini. Pe sectorul autovehiculelor destinate pasagerilor, producătorul auto a avut o cotă de piață de 4,4%, față de 2,3% în ianuarie 2009.
Pe piața franceză au fost înmatriculate în total, în ianuarie, 201.918 de autoturisme și vehicule comerciale ușoare noi, în creștere cu 13%, comparativ cu perioada similară de anul trecut.
Pentru Renault, proprietarul producătorului auto român, înmatriculările au urcat în ianuarie cu aproape 56%, la 60.258 de unități, ceea ce a conferit grupului o cotă de piață de circa 30%.
Renault a fost devansat, însă, de PSA Peugeot Citroen, cu 67.173 de autoturisme și autovehicule comerciale ușoare noi înmatriculate în ianuarie, în creștere cu 14,3% față de ianuarie 2009. Cota de piață a grupului a fost de puțin peste 33%.
Dintre constructorii auto străini, Volkswagen a fost grupul cu cele mai multe înmatriculări (18.036), urmat de Ford (12.087).
La capitulul autoturisme, piața franceză a urcat cu 14%, la 171.005 de unități.
În luna ianuarie autoritățile franceze au redus primele acordate la casarea automobilelor vechi pentru cumpărarea altora noi de la 1.000 de euro la 700 de euro.