Legiuitorul a lăsat la aprecierea destinatarului normei – autoritățile publice învestite cu executarea și aplicarea legii – fixarea cadrului normativ existent în materia descentralizării, precizează judecătorii CC, în motivarea deciziei de constatare a neconstituționalității Legii descentralizării, informează Mediafax.”O asemenea dispoziție legală reglementează, în mod implicit, posibilitatea eliminării selective din fondul activ al legislației a unor prevederi legale în vigoare, ceea ce afectează unitatea și scopul măsurilor de descentralizare promovate, conferindu-le un caracter aleatoriu. În aceste condiții, destinatarul normei este pus în situația de a alege în mod discreționar dispozițiile legale incidente în acest domeniu, contrar regulilor de tehnică legislativă, care obligă legiuitorul la reglementarea relațiilor sociale cu respectarea principiilor generale de legiferare proprii sistemului dreptului românesc. Așadar, Curtea constată o evidentă încălcare a exigențelor art.1 alin.(5) din Constituție”, arată judecătorii de la Curtea Constituțională (CC), în motivarea hotărârii.Judecătorii constituționali mai precizează că, prin modificările aduse articolului 171 din Legea nr. 95/2006, nu se prevede autoritatea competentă să îi numească pe „conducătorii” direcțiilor de sănătate publică. Astfel, textul prevede doar că aceștia sunt numiți „în condițiile legii”.”De asemenea, s-a înlăturat termenul de 30 de zile în care directorul coordonator sau directorul coordonator adjunct care se află în stare de incompatibilitate sau în conflict de interese, era obligat să înlăture motivele de incompatibilitate ori de conflict de interese, care ar fi atras rezilierea de plin drept a contractului de management. Noul act normativ nu prevede sancțiunea aplicabilă ’conducătorilor’ direcțiilor de sănătate publică de la data apariției conflictului de interese/ incompatibilității”, mai menționează magistrații constituționali.