Pilotul spaniol Fernando Alonso (foto) a câștigat, duminică, în stilu-i caracteristic, o nouă cursă, cea din Australia, ce a fost marcată de incidente din turul de încălzire și până la final, fiind soldată cu zece abandonuri și patru intrări pe pistă ale Safety-Car-ului.
Calitățile de pilot și cele ale mașinii i-au permis lui Alonso, plecat al treilea de pe grila de start, să domine cursa aproape în totalitate. Deși plutonul a fost strâns de patru ori în timpul cursei de la Melbourne, spaniolul se distanța cu ușurință de urmăritorii săi de fiecare dată când mașina de siguranță părăsea pista. Practic, acțiunea cursei australiene a avut loc în spatele lui. Astfel, el și-a trecut în cont a doua victorie din cele trei curse ale sezonului și a zecea din carieră, distanțându-se la 14 puncte în clasamentul piloților față de finlandezul Kimi Raikkonen. De altfel, se pare că lupta din sezonul trecut dintre Alonso și Raikkonen și dintre Renault și McLaren se va repeta și anul acesta. Dar, la fel ca în 2005, Renault și Alonso au început să se distanțeze.
Problemele au început încă din turul de încălzire, în care Juan Pablo Montoya a răsucit mașina pe pistă. Apoi Giancarlo Fisichella, al doilea pe grila de start, a făcut semne disperate înaintea startului că nu poate pleca de pe loc. A urmat un nou tur de încălzire, iar italianul a fost nevoit să plece de la boxele echipei Renault. Imediat după start, în spatele plutonului, Jarno Trulli și-a pus monopostul de-a curmezișul pistei, Felipe Masa s-a atins de Christian Klien, a intrat apoi în parapet și în spatele mașinii lui Nico Rosberg, distrugându-i eleronul. Cu excepția lui Klien, ceilalți trei au abandonat și mașina de siguranță a intrat pe pistă.
În față, Button, plecat primul de pe grilă, și-a păstrat poziția la start, urmat de Alonso, Raikkonen și Montoya. După ieșirea Safety Car-ului, Alonso l-a depășit pe Button în turul al treilea și a trecut la conducerea cursei pe care o va domina cu autoritate. În turul șase, Klien a izbit cu violență zidul de protecție, făcând necesară o nouă intervenție a Safety Car-ului. Mașina de siguranță i-a fost fatală și de această dată lui Button, care a fost depășit și de Raikkonen imediat după ce SC-ul a părăsit pista. În turul 22, favoritul publicului local, Mark Webber, care nu intrase la boxe pentru realimentare, este nevoit să abandoneze chiar în momentul când se afla la conducerea cursei.
Michael Schumacher a făcut și el cunoștință cu zidul de protecție în turul 33, fiind urmat după patru tururi de Klien, care a lovit de trei ori marginile circuitului, dar a ieșit nevătămat din monopostul Red Bull. În ambele cazuri, mașina de siguranță și-a făcut apariția, strângând piloții în spatele ei. Montoya s-a trecut și el pe lista abandonurilor, fiind la un pas de a se lovi de parapeții circuitul.
Jenson Button, aflat pe locul cinci și presat de Fisichella, a reușit performanța de a abandona cu motorul în flăcări la numai câțiva metri de linia de sosire.
Americanul Scott Speed de la scuderia Toro Rosso, debutant în acest sezon, a profitat de numeroasele abandonuri și a reușit să-și treacă în palmares primul punct din cariera sa în Formula 1. El a adus în același timp și primul punct echipei secunde a companiei Red Bull.
De asemenea, pilotul echipei Honda, Rubens Barrichello, care a avut o sesiune de calificări dezamăgitoare, clasându-se pe locul 16, a obținut primele două puncte în acest sezon.
Performanțe notabile au reușit Ralf Schumacher, de la Toyota, locul trei după ce a plecat al 19-lea de pe grilă, și piloții formației BMW-Sauber, Nick Heidfeld și Jacques Villeneuve, situați pe locurile patru, respectiv șase.
Rezultatele înregistrate în Marele Premiu al Australiei sunt următoarele:
1. Fernando Alonso (Spania/Renault) 1h34:27.870;
2. Kimi Raikkonen (Finlanda/McLaren-Mercedes) +1,829;
3. Ralf Schumacher (Germania/Toyota) +24,824;
4. Nick Heidfeld (Germania/BMW-Sauber) +31,032;
5. Giancarlo Fisichella (Italia/Renault) +38,421;
6. Jacques Villeneuve (Canada/BMW-Sauber) +49,554;
7. Rubens Barrichello (Brazilia/Honda) +51,904;
8. Scott Speed (SUA/Scuderia Toro Roso) +53,817;
9. David Coulthard (Marea Britanie/Red Bull Racing) +53,983;
10. Jenson Button (Marea Britanie/Honda) la un tur;
11. Christijan Albers (Olanda/Midland) la un tur;
12. Takuma Sato (Japonia/Super Aguri) la un tur;
13. Yuji Ide (Japonia/Super Aguri) la un tur;
Juan Pablo Montoya (Columbia/McLaren-Mercedes) abandon in turul 46;
Tiago Monteiro (Portugalia/Midland) abandon in turul 39;
Vitantonio Liuzzi (Italia/Scuderia Toro Rosso) abandon in turul 37;
Michael Schumacher (Germania/Ferrari) abandon in turul 33;
Mark Webber (Australia/Williams) abandon in turul 22;
Christian Klien (Austria/Red Bull Racing) abandon in turul 6;
Jarno Trulli (Italia/Toyota) abandon in turul 1;
Nico Rosberg (Germania/Williams) abandon in turul 1;
Felipe Massa (Brazilia/Ferrari) abandon in turul 1.
Clasamentul piloților după trei etape este următorul:
1. Fernando Alonso 28 puncte;
2. Kimi Raikkonen 14;
3 Giancarlo Fisichella 14;
4. Michael Schumacher 11;
5. Jenson Button 11;
6. Juan Pablo Montoya 9;
7. Ralf Schumacher 7;
8. Nick Heidfeld 5;
9. Jacques Villeneuve 5;
10. Felipe Massa 4;
11. Mark Webber 3;
12. Rubens Barrichello 2;
13. Nico Rosberg 2;
14. Christian Klien 1;
15. Scott Speed 1.
Clasamentul constructorilor este următorul:
1. Renault 42 puncte;
2. McLaren-Mercedes 23;
3. Ferrari 15;
4. Honda 13;
5. BMW Sauber 10;
6. Toyota 7;
7. Williams 5;
8. Red Bull Racing 1;
9 Toro Rosso 1;
10 Midland 0;
Super Aguri 0.
Următoarea cursă a sezonului va fi Marele Premiu al statului San Marino, pe 23 aprilie.
