Persoanele care cumpără aparatură de ultimă generație au aptitudini de lider, însă nu sunt sensibile la problemele umanității.
Cei dependenți de achiziționarea celor mai noi invenții tehnologice pot fi caracterizați ca aroganți și cu o înclinație deosebită de a deveni lideri, dar au și trăsăturile unui dictator.
Acesta este rezultatul unui studiu realizat de societatea Mindset Media, în colaborare cu Nielsen, pe un eșantion reprezentativ de 25.000 de americani.
Experții în marketing îi numesc „early adopter“, adică primii care cumpără produsele cu cele mai noi tehnologii.
Aceștia sunt de ceva timp obiect de studiu pentru reprezentanții coloșilor producători de hi-tech, în tentativa acestora de a interpreta și de a înțelege personalitatea acestei categorii de consumatori.
Specialiștii din cadrul Mindset Media au reușit să individualizeze 20 de profiluri psihologice legate de variabile precum capacitățile intelectuale, creativitatea și autostima.
În urma sondajului efectuat, s-a observat că există o puternică legătură între obișnuința de a cumpăra produse de ultimă generație și autostimă.
Aptitudini înnăscute de lider
De asemenea, s-a constatat că majoritatea cumpărătorilor de obiecte hi-tech de ultimă oră au și aptitudini înnăscute de lider. Dintre aceștia, 68 la sută au declarat că au cumpărat trei sau mai multe computere în ultimii doi ani. 62 la sută dintre cei cu un punctaj crescut la capitolul autostimă au precizat că își cumpără mereu ultimul model de telefon celular lansat pe piață.
S-a mai observat că majoritatea cumpărătorilor de înaltă tehnologie sunt persoane lipsite de modestie și adeseori arogante, de cele mai multe ori insensibile la problemele celor din jur.
„Oamenii avizi de tehnologie au obținut note peste medie la testele de personalitate, dar scoruri foarte mici la capitolul modestie. Consumatorii de electronice și echipamente IT nu au avut rezultate similare cu oamenii obișnuiți, care nu sunt pasionați de tehnologie”, susțin cercetătorii Mindset Media.