Planuri urbanistice

Cum vor arăta construcțiile care se doresc a fi ridicate în zona autogării și în spatele Colegiului „Ștefan cel Mare”



Cum vor arăta construcțiile care se doresc a fi ridicate în zona autogării și în spatele Colegiului „Ștefan cel Mare”
Cum vor arăta construcțiile care se doresc a fi ridicate în zona autogării și în spatele Colegiului „Ștefan cel Mare”

Zona centrală a municipiului Suceava ar putea suferi o transformare substanțială în următoarea perioadă. Și asta pentru că actuala autogară ar urma să dispară, iar în locul acesteia va apărea un complex rezidențial și cu spații comerciale. Proiectul este unul integrat cu ceea ce se dorește a se construi între străzile Armenească și Dragoș Vodă, în spatele Colegiului Național „Ștefan cel Mare” și al clădirilor care aparțin comunității armenești din Suceava, inclusiv Biserica „Sf. Cruce”.
Chiar dacă este vorba de un plan integrat, construcțiile vor avea doi proprietari diferiți. Pe amplasamentul actualei autogări proprietar va fi SC Transporturi Auto SA Suceava, iar în spatele Colegiului Național „Ștefan cel Mare” beneficiar va fi firma General Construct.
„Soluția propusă pe întregul ansamblu nu afectează fondul construit valoros existent, ci încearcă să integreze și să se integreze în raport cu acesta. Printr-o abordare unitară și coerentă, noul ansamblu va da un caracter definitiv și finalizat unei zone în care intervențiile urbanistice și arhitecturale ale ultimilor 50 de ani nu au fost decât rezolvări punctuale ale intereselor momentului respectiv”, a apreciat Constantin Gorcea, arhitectul care a gândit și elaborat această documentație.
Date tehnice despre noile construcții
Conform documentației care a fost depusă la Primăria Suceava, prima zonă, cea din spatele Colegiului Național „Ștefan cel Mare” Suceava, va fi alcătuită din trei corpuri, două de câte 8 etaje, care vor încadra un alt corp de 6 etaje.
În toate cele trei corpuri vor fi 75 de apartamente de diferite dimensiuni, dar și 1.600 mp de spații comerciale. Complexul va dispune de 105 locuri de parcare și de o suprafață de 750 mp spații verzi.
În cazul terenului unde se află Autogara Suceava, complexul rezidențial care se dorește a fi ridicat va avea trei regimuri de înălțime: cu 8 etaje în vecinătatea blocului Civica, unde funcționează Banca Transilvania, iar apoi va coborî la 6 etaje, pentru ca la strada Vasile Alecsandri regimul de înălțime să fie de 4 etaje.
Potrivit proiectului, aici vor fi edificate 50 de apartamente și vor exista 2.800 mp de spații comerciale. Complexul va dispune de 75 de locuri de parcare și 450 mp de spații verzi.
„Modul de rezolvare a circulațiilor carosabile și pietonale în incinte urmărește o fluidizare a acestora, permițând legătura între cele două străzi. În ambele subansambluri se creează câte o circulație pietonală mediană, parțial acoperită prin pasaje și portice din care se face accesul la locuințe și spații comerciale. În curțile interioare rezultate pe terasa de peste parcaje se vor realiza platforme și alei pietonale și spații verzi de agrement, locuri de joacă și sport, fântâni decorative sau buvete. La parterul incintei create se pot amplasa spații comerciale și servicii. Deși această alee este deschisă la ambele capete spre străzile publice ale orașului, în curtea interioara se creează raporturi de vecinătate și conviețuire proprii unui imobil colectiv. Aceste incinte pot fi protejate prin porți cu control acces”, se arată în proiectul depus la Primăria Suceava.
Parcări, accese și sensuri giratorii
În ceea ce privește circulația carosabilă în zona ansamblului din spatele Colegiului Național „Ștefan cel Mare” se dorește o alee internă cu dublu sens pe latura de sud-est ce delimitează terenul de incinta liceului și a bisericii armenești, din care sunt accesibile parcajele amplasate la demisol. În parcaje se va putea circula în sens unic în sistem unitar pe tot demisolul. Pe această alee accesibilă din ambele străzi se vor amplasa și punctele de colectare a gunoiului și alte dotări aferente.
Parcajele propuse la demisol se realizează parțial și prin extindere sub curtea interioară. Aceasta permite asigurarea unui număr de locuri de parcare adecvat numărului de apartamente, dar și a unei dale suport pentru dotările de incinte și a traseelor pietonale.
Pe latura de nord-vest a terenului se va construi o alee carosabilă de acces pentru intervenții și acces utilitar de serviciu. Din ambele alei carosabile și din strada Armenească sunt accesibile locuri de parcare exterioare la nivelul terenului. Accesul pe zonele private ale aleilor poate fi controlat prin bariere de control acces sau chiar porți.
Pentru fluidizarea traficului auto se propune înființarea a două sensuri giratorii: unul major, la intersecția străzilor Vasile Alecsandri, Curtea Domnească și Armenească, și unul de mai mici dimensiuni, care va asigura legătura dintre strada Armenească, strada Ion Creangă și accesele spre parcările subterane ale celor două subansambluri.
Două clădiri, fosta grădiniță de pe Dragoș Vodă și casa parohială a Bisericii „Sf. Nicolae” vor rămâne în picioare
Pentru a putea pune în practică proiectele imobiliare, vor fi demolate două imobile și mai multe garaje și magazii. Sunt însă și clădiri care au valoare și importanță și, în consecință, nu vor fi demolate, ci menținute și încadrate în noul peisaj.
Este vorba de fosta grădiniță care a funcționat pe strada Dragoș Vodă, vizavi de fostul Cinema Modern. Proiectantul este de părere că această clădire poate deveni emblema întregului ansamblu, astfel încât propunerea este de încadrare într-un mare portal.
Pentru cea de a doua casă menținută pe strada Armenească se propune un procedeu deja experimentat la clădirea Laboratoarelor Muzeului Bucovinei. Practic, implementarea acestei idei ar permite valorificarea mansardei și extinderi prin translatarea acoperișului pe verticală și introducerea unei benzi orizontale de ferestre cu menținerea zidurilor structurale și a compartimentărilor principale ale vechii case la demisol și parter.


Cum vor arăta construcțiile care se doresc a fi ridicate în zona autogării și în spatele Colegiului „Ștefan cel Mare”
Cum vor arăta construcțiile care se doresc a fi ridicate în zona autogării și în spatele Colegiului „Ștefan cel Mare”
Cum vor arăta construcțiile care se doresc a fi ridicate în zona autogării și în spatele Colegiului „Ștefan cel Mare”
Cum vor arăta construcțiile care se doresc a fi ridicate în zona autogării și în spatele Colegiului „Ștefan cel Mare”


Recomandări

Arbuști ornamentali în locul mașinilor, parcare și loc de joacă în locul garajelor, în Zamca și grădiniță nouă, în Obcini

Arbuști ornamentali în locul mașinilor, parcare și loc de joacă în locul garajelor, în Zamca și grădiniță nouă, în Obcini
Arbuști ornamentali în locul mașinilor, parcare și loc de joacă în locul garajelor, în Zamca și grădiniță nouă, în Obcini

24 de locuri de parcare vor fi amenajate în locul garajelor și al spațiului verde de pe strada Ștefan Tomșa

Lucrările de reabilitare a străzii Ștefan Tomșa, care a fost eliberată de garaje, prevăd și amenajarea a 24 de locuri de parcare
Lucrările de reabilitare a străzii Ștefan Tomșa, care a fost eliberată de garaje, prevăd și amenajarea a 24 de locuri de parcare

Iulius Mall Suceava, transformat în cea mai mare destinație de shopping și divertisment din nordul țării, după o investiție de 40 de milioane de euro

Iulius Mall Suceava, transformat în cea mai mare destinație de shopping și divertisment din nordul țării
Iulius Mall Suceava, transformat în cea mai mare destinație de shopping și divertisment din nordul țării