Cum să ai succes la un interviu de angajare



BBC News le oferă într-un material candidaților la un loc de muncă șase pași care trebuie făcuți de aceștia pentru a avea succes la interviul de angajare.
1. Ajungeți de fiecare dată la timp – „La timp înseamnă cu 15 minute mai devreme de ora interviului”
Primul pas pe care un candidat trebuie să îl facă este să ajungă la timp la interviul de angajare. „La timp înseamnă cu 15 minute mai devreme. Dacă ajungeți cu mai mult de 15 minute mai devreme va trebui să așteptați mai mult, ceea ce poate fi incomod, dar cele 15 minute mai devreme nu sunt negociabile”, afirmă Lauren Ferarra, care se ocupă cu recrutarea la o agenție din Statele Unite.
2. Pregătiți-vă foarte bine și încercați să anticipați întrebările care vi se vor pune
Recitiți descrierea job-ului pentru care ați aplicat și încercați să anticipați întrebările care vi se vor pune. „Pentru a avea succes la interviu trebuie să știți cu cine vorbiți”, susține Kristy Stromberg, care lucrează la un site de job-uri, SimplyHired.com.
„Documentați-vă în legătură cu compania [n.r.. – care scoate la concurs postul] și cu persoana care vă va intervieva. Nu pariați, vindeți. Vi se vor pune întrebări legate de experiența dumneavoastră. Anticipați ce caută compania. Pe cine vor să angajeze și ce tip de probleme încearcă ei să rezolve?”, îi mai sfătuiește Kristy Stromberg pe cei care merg la un interviu de angajare.
3. Zâmbiți la interviu: „Oamenii subestimează zâmbetul”
Prima impresie este vitală la un interviu. Dacă sunteți o persoană prietenoasă aveți mai multe șanse să lăsați o impresie plăcută. „Zâmbetul, strângerea mâinii și contactul vizual sunt deosebit de importante”, este de părere Lauren Ferarra. „Oamenii subestimează zâmbetul. Tendința este să fiți nervoși și crispați la un interviu și trebuie să faceți în așa fel încât să le arătați angajatorilor că sunteți persoanele cu care doresc să lucreze”.
4. Modul în care vă controlați nervozitatea
Chiar și cei mai buni candidați pot să aibă emoții și să fie nervoși în ziua interviului. Michael Weiss, profesor de comunicare în public, susține că e important ca oamenii să se axeze pe vocea lor și să evite ca tonul lor să fie cel al unei persoane nervoase. „Puteți avea multă adrenalină și aceasta va avea un efect și asupra vocii. Exersați cu voce tare întrebările. Faceți exerciții de respirație, calmați-vă și concentrați-vă”.
5. Nu mințiți
„În zilele noastre este foarte ușor ca cineva să cerceteze o persoană prin LinkedIn sau prin alte rețele sociale. Angajatorii pot să consulte persoane pentru a afla dacă ați făcut cu adevărat ceea ce spuneți că ați făcut”, spune Stromberg.
6. Mulțumiți
După ce interviul s-a terminat, singurul lucru pe care trebuie să-l faceți este să trimiteți un e-mail sau să îi scrieți o notă persoanei care v-a intervievat. Lauren Ferarra spune că este foarte important să lăsați o impresie bună. „Asigurați-vă că aveți cartea de vizită a angajatorului. Trimiteți un e-mail, mulțumiți, pentru că angajatorul își va aminti asta”.