Decapările de pe DN 18, care leagă Suceava de Maramureș, pe porțiuni pe care abia se turnase stratul de uzură, nu sunt considerate o problemă de constructor, care ne-a contactat pentru a ne explica cum stau lucrurile din punctul său de vedere.
Reacția vine după ce am relatat în cotidianul nostru că între porțiunea de intrare în județ dinspre Maramureș și Cârlibaba, unde se turnaseră integral straturile de asfalt, inclusiv ultimul, cel de uzură, s-au făcut decapări. Este vorba de mai multe porțiuni importante, de câteva sute de metri, unde asfaltul a fost ras, pentru a fi returnat. Imediat, firesc, șoferii care au circulat pe acest drum s-au întrebat cum este posibil ca un asfalt nou-nouț să fie stricat de constructor, pentru a fi înlocuit.
Managerul de proiect al șantierului, Vasile Strâmbeanu, ne-a declarat, ieri, că a fost vorba de „intervenții locale în vederea realizării unui substrat corespunzător pentru execuția lucrărilor de marcaj rutier în zonele umbroase”. El a arătat că s-a ajuns la concluzia că în acele zone umbroase marcajul nu ar prinde foarte bine, astfel că s-a preferat această variantă pentru încadrarea în normele de calitate, chiar dacă mai costisitoare.
Aceste lucrări sunt de pregătire a tronsonului III (adică de la limita cu Maramureșul, din Pasul Prislop, și până la Valea Stânei, comuna Cârlibaba) pentru recepția lucrărilor.
Vasile Strâmbeanu, reprezentant al firmei sucevene Autotehnorom, a mai făcut următoarele precizări: „Menționăm că lucrările de marcaj rutier sunt costisitoare, iar necesitatea unor intervenții ulterioare ar crește semnificativ costurile antreprenorului. În același context se desfășoară lucrări de remedieri la nivelul parapetului de siguranță deteriorat de participanții la trafic și de lucrările de exploatări forestiere, lucrări de decolmatări șanțuri și podețe. Având în vedere faptul că lucrările executate pe contractul sus menționat sunt în exploatare și funcționale, acestea desfășurându-se în trafic, intervențiile realizate sunt absolut normale, încadrându-se în categoria lucrărilor de întreținere. De menționat că pentru întreaga perioadă, până la recepția la terminare a lucrărilor, costul acestor lucrări de întreținere va fi în întregime suportat de antreprenor”.
Practic, în momentul de față, drumul este în gestiunea celor care lucrează și nu a Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Pe ambele tronsoane ale DN 18 lucrează un consorțiu format din trei firme (SC Autotehnorom SRL, SC Opr Asfalt SRL și SC Rutier-Conex XXI SRL).
Al doilea lot din județul Suceava – IV (de la Valea Stânei – Cârlibaba și până la intersecția cu Iacobeni, prin Ciocănești) este și el în mare parte realizat, însă mai sunt ceva lucrări. Pe acest lot termenul asumat este finele lunii august a acestui an.
Per ansamblu, acum, DN 18 se prezintă foarte bine. Cel mai important este însă ca lucrările de acum să fie și de calitate, pentru ca drumul aflat într-o zonă sensibilă, de munte, la altitudine destul de ridicată, să reziste cât mai mult.