Aglomerație la Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Suceava, unde două sute de persoane s-au îngrămădit ieri în fața ghișeelor pentru a-și scoate adeverințele de asigurat. Oamenii au format cozi încă de la primele ore ale dimineții, cu mult înainte ca instituția să-și deschidă porțile, pentru a obține documentele care le atestă calitatea de asigurat și fără de care nu pot beneficia de o consultație la medic sau o internare în spital.
Aglomerația de la sediul CAS este specifică fiecărui început de an, din cauza afluxului mare de persoane fizice autorizate, fără venituri sau coasigurate care și-au achitat contribuțiile la Sănătate, dar au nevoie de o adeverință care să demonstreze acest lucru. Cozile de la ghișee sunt vizibile încă de săptămâna trecută, de când instituția și-a reluat activitatea, oprită temporar din cauza sărbătorilor de iarnă, însă până ieri numărul prezentărilor zilnice se încadra între 80 și 100. Întrucât acest prag a fost depășit ieri, când numai până la ora 10.00 se înregistraseră deja 150 de persoane care solicitau eliberarea adeverințelor, conducerea CAS a decis să emită și bonuri de ordine. Chiar și așa, aglomerația nu a putut fi eliminată, mai ales că până la sfârșitul zilei numărul adresanților a crescut cu încă 50.
„Simt că nu mai am aer. Ce facem, murim aici? Tremur toată, nu mai pot”
Situația i-a nemulțumit pe suceveni, care reclamau ieri că responsabilii instituției nu au făcut tot posibilul pentru a fluidiza activitatea. Cea mai mare nemulțumire a oamenilor era legată de faptul că trebuie să se deplaseze pe distanțe mari, din zone îndepărtate, pentru a-și rezolva problemele, iar din cauza legăturilor proaste pe care le au, unii au ajuns la sediul CAS cu mult înainte de începerea programului de lucru cu publicul.
„Vin de la Straja, am plecat de-acasă de la ora 6 dimineața. Am așteptat o oră autobuzul care să mă aducă la Suceava și apoi încă o oră în fața Casei de Asigurări de Sănătate, până când s-au deschis ghișeele”, se revolta Petru Juravlea, de 43 de ani.
„Sunt cardiacă, de ce nu deschid mai multe ghișee când este atâta lume aici? Stau de câteva ore și simt că nu mai am aer. Ce facem, murim aici? Tremur toată, nu mai pot”, se lamenta și Aurica Floriștean, de 65 de ani.
Măsurile luate de CAS pentru fluidizarea activității
Persoanele fizice autorizate, cele fără venituri și coasigurații din toate colțurile județului, care și-au achitat contribuțiile la Finanțe, trebuie să vină cu o chitanță și buletinul la CAS, unde completează o declarație pe proprie răspundere cum că nu au alte venituri impozabile.
Purtătorul de cuvânt al Casei de Asigurări de Sănătate Suceava, Anda Sălăgean, a explicat ieri că la fiecare început de an, în lunile ianuarie și februarie, există disfuncționalități de acest gen, din cauza afluxului mare de persoane dornice să-și scoată adeverințele. Responsabilul de relațiile cu presa a subliniat că pentru reducerea aglomerației numărul de ghișee a crescut de la două la trei, iar programul de lucru cu publicul, de șase ore pe zi, de la 09.00 la 15.00, a fost prelungit în funcție de necesități. Tot pentru fluidizarea activității, conducerea CAS a decis ca cei care nu doresc emiterea pe loc a adeverinței să nu mai vină personal, ci să trimită documentația pe e-mail, la adresa info@cassv.ro, prin fax, la numărul de telefon 0230 521548, sau prin poștă, la adresa Strada Leca Morariu Nr. 17 C Suceava.
Aglomerație
Cozi la ghișeele Casei de Asigurări de Sănătate
