Copiii ambidextri au mai multe probleme de învățare



Copiii ambidextri sunt mai predispuși riscului de a se confrunta cu probleme mintale, lingvistice și de învățare decât copiii care folosesc cu preponderență una dintre mâini pentru activitățile de zi cu zi. Cel puțin asta susțin rezultatele unui studiu realizat de o echipă formată din cercetători care lucrează pentru mai multe instituții europene.
Oamenii de știință susțin că descoperirea lor le-ar putea fi de folos învățătorilor și profesorilor, dar și asistenților sociali, în demersul de a identifica micuții ambidextri, mai ales ținând cont de faptul că una din 100 de persoane își poate folosi la fel de bine ambele mâini.
„Calitatea de a fi ambidextru este uimitoare – nu se știe exact de ce unele persoane preferă sau pot să își folosească amândouă mâinile, în timp ce majoritatea folosesc o singură mână pentru activitățile zilnice. Studiul nostru este interesant pentru că sugerează că, la școală, unii dintre copiii ambidextri întâmpină dificultăți mai mari decât colegii lor dreptaci sau stângaci. Credem că aceste dificultăți ar putea fi explicate prin existența unor diferențe în structura creierului”, a explicat Alina Rodriguez, autoarea raportului.
Studiul a analizat situația a 8.000 de copii, dintre care 87 erau ambidextri. S-a constatat că, în comparație cu colegii lor dreptaci, elevii ambidextri de șapte și opt ani aveau dificultăți de vorbire mai mari și înregistrau rezultate mai slabe la învățătură.
La categoria de vârstă 15-16 ani, s-a constatat că adolescenții ambidextri erau de două ori mai predispuși riscului de a dezvolta simptome ale sindromului ADHD (Deficit de Atenție / Tulburare Hiperkinetică), comparativ cu adolescenții dreptaci.
În plus, adolescenții ambidextri au declarat că întâmpină dificultăți mai mari la citirea și la înțelegerea textelor, în comparație cu dreptacii și stângacii, acest lucru confirmând rezultatele unor studii anterioare, care asociaseră ambidextria cu dislexia.