Protecția consumatorilor

Controale în hipermarketurile sucevene



Oficiul Județean pentru Protecția Consumatorilor Suceava efectuează verificări în marile magazine din județ, controalele derulându-se până în preajma Crăciunului. Până acum, două dintre hipermarketurile sucevene au fost sancționate cu amenzi, după ce inspectorii pentru protecția consumatorilor au depistat nereguli privind comercializarea, depozitarea și păstrarea produselor alimentare. Șeful Oficiului Județean pentru Protecția Consumatorului Suceava, Elena Oanea, a declarat că „până acum au fost aplicate amenzi de 8000 de lei”. În două hipermarketuri din județ, inspectorii OJPC au retras de la comercializare două loturi de jeleuri ambalate ca și bomboane de pom. Este vorba despre jeleuri de fructe care nu conțineau fructe. Elena Oanea a spus că „ambalajul conținea denumirea <jeleuri de fructe>, însă în lista de ingrediente pe baza cărora s-a preparat produsul nu apărea nici un fruct”. Elena Oanea a adăugat că „este vorba de un produs contrafăcut, strecurat printre alte sortimente de jeleuri, care erau din fructe”.
O situație similară a fost descoperită în magazinele sucevene de către inspectorii OJPC în timpul unui alt control, atunci fiind vorba despre pate de ciuperci care nu conținea ciuperci.
Telefon pentru preluarea reclamațiilor
O altă neregulă sesizată în cadrul controalelor OJPC în marile magazine este nerespectarea condițiilor de păstrare și depozitare a produselor, pe rafturi fiind foarte multe cutii cu prăjituri desfăcute sau cu ambalajele deteriorate.
„Controalele continuă în această perioadă, până la Crăciun și vor fi reluate imediat după această sărbătoare și se vor derula până de Anul Nou”, a mai spus Elena Oanea. Controalele se vor axa pe verificarea produselor specifice acestei perioade, și anume băuturi, dulciuri, carne și preparate din carne.
Oficiul pentru Protecția Consumatorilor Suceava va prelua telefonic reclamațiile de la consumatori, pe perioada sărbătorilor care urmează. Astfel, pe 25 și 26 decembrie 2008, precum și în prima și a doua zi a Anului Nou, între orele 9 și 17, consumatorii pot sesiza eventualele nereguli la numărul de telefon 0230.530876.



Recomandări

„Nu” manipulării online, spus de peste 500 de tineri cu vârste cuprinse între 11 și 18 ani, din 13 localități sucevene

„Nu” manipulării online, spus de peste 500 de tineri cu vârste cuprinse între 11 și 18 ani, din 13 localități sucevene
„Nu” manipulării online, spus de peste 500 de tineri cu vârste cuprinse între 11 și 18 ani, din 13 localități sucevene