Nemulțumire

Conducerea TPL, la un pas de demitere



– Pentru că jumătate din parcul auto al TPL a rămas neutilizat sâmbătă, pe când oamenii se înghesuiau în stații, prin ploaie, primarul Ion Lungu vrea să tragă la răspundere conducerea societății de transport public local
– Deși prima intenție a fost de a cere în Consiliul Local demiterea administratorului, Darie Romaniuc, decizia finală va fi luată astăzi, după analizarea situației într-o ședință a AGA de la TPL
La doar câteva zile după ce TPL a devenit principalul transportator public local, prin eliminarea maxi-taximetriștilor de pe traseele principale și reducerea drastică a numărului de microbuze, la doar 30, primarul Sucevei vrea să tragă la răspundere conducerea societății, pentru management defectuos.
La un control efectuat sâmbătă dimineața, Lungu a constatat că stațiile de așteptare erau pline, oamenii stăteau în ploaie, în vreme ce jumătate dintre autobuze zăceau neutilizate în autobaza TPL.
“Am rămas blocat când am constatat că în curtea interioară erau 9 autobuze noi, 5 autobuze vechi și 3 microbuze. Practic, jumătate din parcul auto al TPL era la garaj. Explicațiile date de administratorul TPL, Darie Romaniuc, nu m-au convins deloc, în cel mai bun caz e vorba de management defectuos”, a declarat Ion Lungu.
Primarul Sucevei a precizat că asemenea situație nu ar fi trebuit să apară, cu atât mai mult cu cât l-a anunțat din timp pe administratorul TPL să pregătească oameni pentru două schimburi pe autobuze și microbuze, să anuleze orice concediu sau învoiri pentru perioada următoare.
“Am fost dezamăgit de strategia conducerii TPL, mai ales că pe la ora 18.00 am fost din nou la sediul TPL și am găsit mai multe mașini parcate în curte, precum și altele, ascunse prin garaje. O dovadă clară a managementului defectuos e că deși a avut destul timp la dispoziție pentru a angaja oameni în două schimburi, nu a făcut încă acest lucru”, a adăugat șeful municipalității sucevene.
Deși prima intenție a primarului Ion Lungu a fost de a cere în Consiliul Local demiterea administratorului, Darie Romaniuc, după ce a aflat că propunerea acestuia, de angajare a încă 30 de șoferi, nu a fost acceptată anterior de Adunarea Generală a Acționarilor de la TPL, a decis să dezbată cazul împreună cu consilierii locali reprezentanți în AGA la TPL.
Administratorul unic al TPL, Darie Romaniuc, a recunoscut că sâmbătă a fost “prins pe picior greșit”, dar consideră că a fost doar o greșeală de moment, care nu se va mai repeta:
„Greșeala de care mă fac vinovat e că nu am estimat bine numărul de călători pentru ziua de sâmbătă. Înainte de 1 iunie, sâmbăta scoteam pe trasee 5-7 autobuze, sâmbăta aceasta au circulat 13 autobuze, deci am dublat numărul de mașini pe trasee, dar totuși nu a fost suficient. După ce ni s-a atras atenția, am chemat la lucru șoferii pe care i-am găsit prin telefon și s-a circulat bine în oraș. De acum înainte vom circula zilnic cu toate mașinile, indiferent dacă e sâmbătă sau duminică”.
Administratorul TPL a spus că intenționează să angajeze mai mulți șoferi, pentru a avea trei schimburi pe autobuze. El a precizat că șoferii care lucrează la TPL nu pot lucra acum în trei schimburi, deoarece Codul Muncii nu permite ca un angajat să lucreze mai mult de 48 de ore pe săptămână.
Până la rezolvarea discrepanțelor din transportul public local, dacă se va dovedi că autobuzele chiar nu fac față solicitărilor călătorilor, primarul Ion Lungu va permite Asociației de Transport Public Complementar să scoată pe trasee și cele 10 microbuze de rezervă.
Maxi-taximetriștii, reclamați de angajații TPL
La scurt timp după evenimentele de sâmbătă dimineață, mai mulți angajați ai TPL au reclamat faptul că, în perioada respectivă, când s-a constatat că stațiile erau pline, iar autobuzele nu făceau față numărului de călători, microbuzele de maxi-taxi ale Asociației Transportatorilor Publici Locali de persoane nu au oprit în stații, deși erau goale.
“A fost o lucrătură a celor de la maxi-taxi, pentru a se răzbuna că nu mai au vechile trasee. Intenționat treceau cu microbuzele goale prin fața stațiilor, dar nu opreau să urce călătorii. Dacă ei și-ar fi făcut treaba, autobuzele scoase pe trasee ar fi fost de ajuns”, au declarat angajați ai TPL, care au dorit să rămână anonimi.
Aceștia au mai reclamat și faptul că în unele stații, precum cea de la Gara Burdujeni, erau parcate mai multe microbuze de maxi-taxi, care blocau accesul autobuzelor TPL.



Recomandări