Sâmbătă, 22 martie 2025, la Colegiul Economic „Dimitrie Cantemir” Suceava, a avut loc etapa județeană a Concursului național pe teme de protecția consumatorilor „Alege! Este dreptul tău!”, ediția 2025, organizat de Ministerul Educației și Cercetării în parteneriat cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor și Inspectoratul Școlar Județean Suceava.
Acest concurs a fost gândit cu scopul de a forma generații de consumatori conștiente de drepturile lor legitime.
Potrivit organizatorilor, în momentul în care tinerii învață despre drepturile lor în calitate de consumatori, ei vor ști să aleagă dintre produsele și serviciile de pe piață pe cele care corespund cel mai bine intereselor lor.
„Totodată, ei vor ști să sesizeze abuzurile operatorului economic și vor ști să ceară calitate, refuzând să cumpere produse necorespunzătoare sau neetichetate corect. Scopul concursului este de educare și conștientizare a tânărului consumator asupra drepturilor și intereselor sale legitime”, spun cei implicați.

Competiția s-a adresat elevilor din școli gimnaziale și licee, indiferent de profil, și urmărește dezvoltarea spiritului critic al tinerilor în ceea ce privește drepturile consumatorilor.
Concursul s-a desfășurat pe două secțiuni:
– „Desen/creație grafică cu eticheta unui produs dulce bio”, secțiune care se adresează elevilor din clasele I-VIII.
La categoria Desene, clasele I-VI, au fost înscrise 11 lucrări, iar la categoria Desene, clasele VII-VIII, au fost înscrise 14 lucrări. Au fost premiate 16 lucrări.
– Tema ediției din acest an pentru elevii din clasele IX-XII a fost „Vulnerabilitatea tinerilor față de expunerea la publicitatea produselor cu tutun, energizante și jocuri de noroc, inclusiv campanii pe social media”.

Această secțiune a constat în susținerea unui test grilă și realizarea unui eseu pe tema „Impactul negativ asupra tinerilor al publicității la produse cu tutun, energizante și jocuri de noroc”. Au participat 7 elevi de la unitățile școlare din județul Suceava și au fost premiați 4 elevi.
Prin această inițiativă, ANPC și Ministerul Educației își propun să contribuie la educația tinerilor privind protecția consumatorilor și să îi ajute să devină mai conștienți de influența publicității asupra alegerilor lor de consum, se arată în comunicatul organizatorilor.
