Reprezentanții companiei americane MGM, care se ocupă în special de producerea și distribuirea de filme și programe TV și care a înregistrat, anul acesta, pierderi considerabile, caută soluții strategice pentru reeșalonarea datoriilor și ieșirea din criză, informează variety.com.
Potrivit reprezentanților Metro-Goldwyn-Mayer Inc. (MGM), a început un proces de analiză a opțiunilor acesteia, inclusiv operarea ca entitate de sine stătătoare, formarea unui parteneriat strategic și chiar vânzarea companiei.
Anunțul a fost făcut după o întâlnire între reprezentanții MGM și finanțatorii companiei. Potrivit reprezentanților MGM, finanțatorii au aprobat o prelungire a termenului de rambursare a împrumuturilor, până la 31 ianuarie 2010. Aceasta este pentru a doua oară când se decide amânarea restituirii datoriilor MGM, în ultimele câteva luni. Termenul inițial de achitare a datoriilor era 15 decembrie.
„Finanțatorii au luat această decizie pentru a susține eforturile extraordinare ale companiei de a analiza care sunt cele mai bune opțiuni pe termen lung, în avantajul acționarilor MGM. Compania apreciază susținerea finanțatorilor în acest proces”, se arată într-un comunicat al MGM.
Acest anunț vine după ce, pe piața media din Statele Unite ale Americii, au circulat mai multe zvonuri privind o posibilă punere în vânzare ale proprietăților MGM, printre care arhiva sa de 4.000 de filme, logoul ei, operațiunile studioului United Artists, drepturile pentru franciza „James Bond” și jumătate din drepturile pentru filmele din franciza „Hobbit”. Potrivit acestor speculații, printre companiile interesate de bunurile MGM se numără Time Warner, News Corporation și Lionsgate.
Funcția de CEO al MGM este ocupată în prezent de Stephen Cooper, care l-a înlocuit din această vară pe Harry Sloan și care este un specialist în finanțe. Printre atribuțiile lui Cooper se număra și reeșalonarea unei datorii de 3,7 miliarde de dolari.