Comisia bipartită, formată din specialiști ai ministerelor și reprezentanți ai confederațiilor sindicale reprezentative la nivel național, care va lucra la simplificarea sistemului public de salarizare și ierarhizare a fost creată prin ordin al ministrului interimar al Muncii, Gheorghe Pogea.
Potrivit ordinului emis de ministrul interimar al Muncii, principalele atribuții ale Comisiei constau în simplificarea sistemului public de salarizare și ierarhizare prin evaluarea unui eșantion reprezentativ al posturilor din sistemul bugetar care să aibă la bază ocupația și responsabilitățile postului, prin analiza grilei unice de salarizare și corelarea acesteia cu rezultatele evaluării și redefinirea sistemului de posturi corespunzător atribuțiilor și responsabilităților dar și prin stabilirea unui sistem reformat și simplificat de ierarhizare în sectorul bugetar care să cuprindă grupuri ocupaționale și grade.
De asemenea, Comisia va trebui să reducă numărul de funcții pe domenii de activitate bugetară, cu precădere a funcțiilor comune, să reevalueze sporurile și bonusurile acordate și să elaboreze un raport care să descrie în detaliu structura grupurilor ocupaționale și a gradelor, grila unică, dispozițiile revizuite pentru sporuri și alte stimulente financiare.
Membrii comisiei mai au ca atribuții elaborarea cerințelor unui sistem centralizat și automatizat de administrare a salariilor, pe termen lung, pe autorități, posturi, funcții și structura salariului, elaborarea propunerilor în vederea simplificării și îmbunătățirii sistemului de salarizare în sectorul public și evaluarea financiară a impactului aplicării legii în anul 2011.
De asemenea, comisia va trebui să realizeze o analiză comparativă a evoluției drepturilor salariale din sectorul public și sectorul privat, pe categorii ocupaționale sau asimilate.