Candidații la alegerile pentru Parlamentul European (PE) se vor putea exprima, contra cost, în emisiunile de promovare electorală și în spoturile electorale difuzate de televiziunile și radiourile private, dar vor avea acces gratuit la posturile publice, potrivit unei Decizii adoptate joi de CNA, informează Mediafax.Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a adoptat, în ședința de joi, Decizia privind regulile de desfășurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European.Decizia a fost adoptată de membrii CNA cu unanimitate de voturi (Laura Georgescu, Viorel Vasile Buda, Florin Gabrea, Narcisa Iorga, Monica Gubernat, Christian Mititelu, Cristina Trepcea și Răsvan Popescu) și va intra în vigoare după publicarea sa în Monitorul Oficial.Potrivit Deciziei CNA, campania electorală pe posturile de radio și de televiziune, publice și private, va începe pe 25 aprilie, ora 00.00, și se va încheia pe 24 mai, ora 7.00.Campania electorală prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale se va desfășura și în condițiile stabilite de Legea nr. 33/2007 privind organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Parlamentul European, republicată, cu modificările ulterioare, și cu respectarea prevederilor Legii audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările și completările ulterioare, ale Codului de reglementare a conținutului audiovizual.Partidele politice, alianțele politice și alianțele electorale, organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale care participă la alegeri, precum și candidații independenți (denumiți în continuare competitori electorali) vor avea acces la serviciile de radio și de televiziune, publice și private, numai în emisiuni de promovare electorală, în emisiuni de dezbatere electorală și în spoturi electorale.