CNA: Campania electorală în audiovizual se încheie sâmbătă, la ora 7.00



Campania electorală în audiovizual se încheie sâmbătă, 5 decembrie, la ora 7.00, CNA atrăgând atenția că din acel moment nu mai este permisă prezentarea de dezbateri, mesaje și comentarii cu conținut electoral, spoturi sau alte forme de promovare electorală.
„Consiliul Național al Audiovizualului ține să precizeze, încă o dată, faptul că, potrivit dispozițiilor Legii nr. 370/2004 pentru alegerea Președintelui României, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale Deciziei CNA nr. 853/2009, campania electorală prin intermediul posturilor publice și private de radio și televiziune se încheie în ziua de sâmbătă, 5 decembrie, la ora 7.00. Din acel moment nu mai este permisă prezentarea de dezbateri, mesaje și comentarii cu conținut electoral, spoturi sau alte forme de promovare electorală. De asemenea, nu este permisă transmiterea în direct a unor mitinguri, întâlniri, eventuale conferințe de presă ale candidaților, precum și difuzarea unor declarații la ieșirea de la urne de natură să influențeze opțiunile de vot”, se arată într-un comunicat semnat de Răsvan Popescu, președintele CNA.
CNA atrage atenția că, vineri și sâmbătă, este interzisă prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete făcute pe stradă. „Din dorința de a preveni repetarea unor fapte contrare legislației în vigoare, Consiliul atrage atenția radiodifuzorilor că este interzisă prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete făcute pe stradă cu 48 de ore înainte de ziua votării (vineri și sâmbătă), iar în ziua scrutinului de duminică, 6 decembrie, difuzarea rezultatelor estimate prin exit-poll este permisă numai după ora 21.00, ora oficială de închidere a urnelor”, se mai spune în comunicatul CNA.
Totodată, CNA precizează că va continua să monitorizeze „cu atenție” toate emisiunile posturilor de radio și televiziune, inclusiv în ziua votării, 6 decembrie, „în vederea analizării și sancționării oricăror abateri de la prevederile legale”.