Autobaza fostei societăți de transport public, TPS, de pe strada Traian Vuia, a reintrat în totalitate în proprietatea municipalității sucevene.
„Începând de miercurea trecută, Primăria Suceava este din nou proprietară pe activele de la TASA. Banii trebuiau achitați până în luna noiembrie, dar i-am dat ceva mai devreme, pentru că am încasat niște rambursări pe fonduri elvețiene, iar banii puteau fi utilizați doar pentru investiții”, a anunțat primarul Sucevei, Ion Lungu.
Decizia de recuperare a clădirilor fostului TPS, de la TASA, a fost luată în ședința de Consiliu Local din ianuarie 2019, când a fost desemnată și o comisie cu nouă membri, din care cinci consilieri locali, pentru a negocia cu TASA Suceava.
Valoarea finală de achiziție a fost de 460.000 de euro, prețul inițial, solicitat de TASA, fiind de 650.000 de euro.
„Eu zic că se merită, pentru că lucrurile încep să se lege. Noi dezvoltăm acum o divizie de transport electric a societății de transport public local în Burdujeni Sat, iar la sediul de pe Traian Vuia ne dorim să fie baza transportului în comun al zonei metropolitane”, a adăugat edilul sucevean.
Societatea comercială Transporturi Auto SA, deținută de Ilie Carabulea, patronul Atlassib Holding, a cumpărat respectivele clădiri în 2005, când au fost scoase la licitație de Finanțele Publice, pentru recuperarea unor debite de 46 de miliarde de lei vechi, pe care TPS le avea de plătit către bugetul statului.
Achiziția s-a făcut cu 5,5 miliarde de lei vechi, dar nu a cuprins și terenul de sub clădiri, care aparține Primăriei Suceava, încât, pentru mulți ani, a existat un litigiu în instanțe între municipalitate și Atlassib.
Disputele s-au soluționat în cele din urmă prin plata de către TPL a unei chirii lunare pentru utilizarea clădirilor fostului TPS, în vreme ce TASA plătea municipalității impozit pentru terenul de sub clădiri.
Achiziția clădirilor autobazei în care TPL era chiriaș permite efectuarea de reparații și investiții absolut necesare pentru funcționarea mai bună a transportului public local, care se dorește a fi transformat în unul metropolitan, prin care autobuzele TPL să asigure transportul de călători în toate localitățile învecinate cu municipiul Suceava.