Lucrări infrastructură

Circulația trenurilor între Moldova și Ardeal se face începând de ieri cu ajutorul autobuzelor între Frasin și Molid



Lucrările de reparații au început la primele ore ale dimineții, pentru a se putea încadra în termenul limită de o săptămână
Lucrările de reparații au început la primele ore ale dimineții, pentru a se putea încadra în termenul limită de o săptămână

Circulația trenurilor de călători este afectată pe parcursul acestei săptămâni, în urma unor lucrări de reparații la un podeț de cale ferată, situat între localitățile Frasin și Molid. Lucrările de reabilitare a podețului au demarat ieri dimineață și se vor desfășura pe parcursul acestei săptămâni, în perioada 8-13 mai. Reprezentanții CFR Infrastructură au anunțat că pe parcursul acestor zile circulația se va desfășura cu transbordare între stațiile de cale ferată Frasin și Molid, în încercarea de a perturba cât mai puțin cu putință traficul CFR pe linia care leagă Moldova de Ardeal. Au fost puse astfel la dispoziția călătorilor autobuze și microbuze care vor circula între cele două stații și vor transporta călătorii dintr-o parte în alta.
Transbordări cu o durată de 30 de minute între stațiile CFR Frasin și Molid
Începând de la primele ore ale dimineții de luni, garniturile de tren sosite dinspre București și Iași cu direcția Vatra Dornei au fost oprite în stația CF Frasin, în timp ce trenurile venite din Ardeal, din Timișoara, Cluj sau Ilva Mică, au avut punct terminus stația CF Molid. În același timp, alte garnituri au așteptat călătorii în stațiile Molid, respectiv Frasin, aceștia fiind transportați cu autobuze între cele două gări. Durata unei transbordări între cele două stații a fost de 20-30 de minute.
Ieri dimineață, la ora 09.23, călătorii din trenul InterRegio Iași-Timișoara au fost așteptați în Gara Frasin de autobuzele puse la dispoziție de firma care realizează lucrările de reparație și au fost transportați cei câțiva kilometri spre Gara Molid, unde erau așteptați de o altă garnitură pentru a continua drumul către Timișoara.
Gheorghe Babuc, revizor regional de siguranța circulației CFR, ne-a declarat la fața locului: ”Sunt trei autocare cu 57 de locuri, iar activitatea se desfășoară normal, în condiții de siguranță și confort. Garnitura care ajunge la Frasin se întoarce la Suceava sau Iași, iar garniturile care ajungă la Molid se întorc la Cluj sau Timișoara. Sunt prevăzute în trafic în același rang de tren, numai cu o întârziere de câteva minute. Transbordarea, care durează între 20 și 30 de minute, se face cu autobuze de la Frasin la Molid și invers, și intră în grafic, sunt întârzieri de câteva minute.” Autobuzele sunt prevăzute cu spații pentru bagaje de mână, iar la necesitate sunt pregătite încă două microbuze pentru transportul călătorilor. În același timp, începând de aseară s-a renunțat la vagoanele de dormit și cușetă pe traseele care tranzitează gările Frasin și Molid, pentru evitarea disconfortului transbordării.
Cei mai mulți dintre călătorii transbordați au înțeles necesitatea unei astfel de soluții
Călătorii din vagoane au fost atenționați din timp de conductor despre transbordarea care urma, cei mai mulți dintre ei înțelegând situația. ”Nu știu, deocamdată pare puțin cam ciudat ce se întâmplă. Nu am mai prins așa ceva, că noi venim din Statele Unite, suntem în vizită, dar dacă trebuie, trebuie…”, ne-a declarat Vasile Botușan, venit din Texas.
Maria Pentiuc, o femeie cu o valiză mare în mână, care încearca să se urce în noua garnitură care o așteapta în Gara Molid, ne-a spus:”E bine, asta e situația, bine că se construiește ceva, că se fac podețele. E un pic incomod, dar mă descurc.”
Călătorii au răsuflat ușurați măcar pentru faptul că la acea oră nu ploua în zonă și au ajuns uscați în vagoanele care îi așteptau la distanță de câțiva kilometri.
Lucrările au drept scop reabilitarea unui podeț pe care circulația trenurilor se făcea cu restricții
Obiectivul lucrărilor demarate luni îl constituie ridicarea terasamentului de cale ferată și schimbarea unui podeț care se colmata cu aluviunile cărate de apa de pe munte. Din cauza ploilor și a umidității infiltrate în terasamentul căii ferate, nivelul terasamentului a coborât în zonă, iar circulația trenurilor se desfășura cu restricții. Adrian Mureșan, inginer la Daria Const SRL, ne-a declarat: ”Lucrările care se vor executa în această zonă fac parte dintr-un proiect european din Lotul 2, «Poduri și podețe». Se face o reabilitare a podețului, se va mări capacitatea lui de descărcare, deoarece erau mari probleme aici cu colmatarea, și se va face o ridicare de nivel, adică se va ridica cu aproximativ 50 de centimetri nivelul liniei în axul podului.”
În urma lucrărilor secțiunea de trecere a apei pe sub pod practic se va tripla, în speranța că o parte din problemele cu colmatarea se vor rezolva. Lucrările sunt executate de firma Daria Const SRL din Negrești Oaș, care execută lucrări de acest fel în toată țara. S-a preferat această soluție de închidere timp de o săptămână a liniei de cale ferată, în detrimentul unei alte soluții care presupunea închideri ale liniei pe perioade scurte, timp de câteva luni de zile, perioadă în care restricțiile de viteză se mențineau.
Monitorul de Suceava prezintă mai jos tabelul circulației trenurilor care vor fi afectate de lucrările de infrastructură dintre Frasin și Molid, din această săptămână.



La oprirea garniturilor de tren în stațiile Frasin și Molid, călătorii sunt însoțiți de personalul CFR spre autobuzele care îi așteaptă pentru transbordare
La oprirea garniturilor de tren în stațiile Frasin și Molid, călătorii sunt însoțiți de personalul CFR spre autobuzele care îi așteaptă pentru transbordare
Trei autobuze cu 164 de locuri îi transportă pe călători spre stația de transbordare, unde sunt așteptați de o altă garnitură de tren, cu care își vor continua călătoria
Trei autobuze cu 164 de locuri îi transportă pe călători spre stația de transbordare, unde sunt așteptați de o altă garnitură de tren, cu care își vor continua călătoria
Întreaga construcție a podețului CFR va fi redimensionată în timpul lucrărilor de reabilitare
Întreaga construcție a podețului CFR va fi redimensionată în timpul lucrărilor de reabilitare
Circulația trenurilor între Moldova și Ardeal se face începând de ieri cu ajutorul autobuzelor între Frasin și Molid
Circulația trenurilor între Moldova și Ardeal se face începând de ieri cu ajutorul autobuzelor între Frasin și Molid
Circulația trenurilor între Moldova și Ardeal se face începând de ieri cu ajutorul autobuzelor între Frasin și Molid
Circulația trenurilor între Moldova și Ardeal se face începând de ieri cu ajutorul autobuzelor între Frasin și Molid
Circulația trenurilor între Moldova și Ardeal se face începând de ieri cu ajutorul autobuzelor între Frasin și Molid
Circulația trenurilor între Moldova și Ardeal se face începând de ieri cu ajutorul autobuzelor între Frasin și Molid
Lucrările de reparații au început la primele ore ale dimineții, pentru a se putea încadra în termenul limită de o săptămână
Lucrările de reparații au început la primele ore ale dimineții, pentru a se putea încadra în termenul limită de o săptămână


Recomandări