Teatrul „Matei Vișniec” din Suceava a găzduit, la finele săptămânii trecute, cercul pedagogic al profesorilor de limba și literatura română, Suceava.
Evenimentul organizat sub titlul „Impactul simulării examenelor naționale în optimizarea performanței elevilor și în orientarea demersului didactic. Conținuturi canonice versus creativitate”, a reunit profesori, elevi, invitați speciali și reprezentanți ai mediului educațional, într-o atmosferă cu un caracter artistic, interdisciplinar și simbolic.
Cercul pedagogic Suceava I a debutat cu un moment artistic susținut de elevii Liceului Tehnologic „Mihai Eminescu” din Dumbrăveni: Iulia Hlamaga, monologul „Eu” din Cabaretul cuvintelor, de Matei Vișniec și Daria Iacob, Once upon December, coordonată de profesor de educație muzicală, Dimitriu Mona.
Momentul central al evenimentului l-a reprezentat lecția deschisă susținută de profesor Raluca-Maria Toader, cadru didactic al Școlii Gimnaziale „Constantin Morariu” Pătrăuți și director adjunct al instituției. Lecția a îmbinat textul dramatic cu inteligențele multiple, gândirea critică, tehnici teatrale, reflecție emoțională și elemente de art-terapie.
Unul dintre mesajele-cheie ale activității a fost:
„Pentru a ajunge de la EU la NOI, trebuie să trecem mai întâi pe la VOI”.
Profesorii au avut ocazia să observe o abordare didactică modernă, centrată pe elev, pe expresivitate, autenticitate, asumare și implicare emoțională. Decorul i-a introdus pe participanți în lumea teatrului: cortine, măști, lumină de scenă și panouri simbolice care valorificau citate motivaționale, reflecții și metafore vizuale.
Evenimentul a continuat cu schimburi de bune practici, un moment artistic susținut de corul elevilor din Pătrăuți, coordonați de profesoara de educație muzicala, Nicolaevici Camelia, și două intervenții ale invitaților speciali: conf. univ. dr. Maria-Doina Schipor, psihoterapeut, drd. Andreea Roxana Filip, actriță, pedagog teatral și fondatoare DreamBoutique.
Ambele intervenții au subliniat rolul emoțiilor, al expresivității scenice și al dialogului interior în procesul de formare a copilului, atât ca elev, cât și ca viitor adult.
Evenimentul a fost apreciat de participanți drept „altfel”, „curajos”, „inspirațional” și „profesionist în detaliu”, demonstrând că școala poate deveni un spațiu viu, autentic, în care literatura nu se predă — se trăiește.





