Ce subiecte au primit elevii la proba la limba română de la bacalaureat



absolvenții de liceu au susținut luni, 26 iunie, prima probă scrisă a examenului de bacalaureat, cea la limba și literatura română
absolvenții de liceu au susținut luni, 26 iunie, prima probă scrisă a examenului de bacalaureat, cea la limba și literatura română

Emoții mari pentru absolvenții de liceu care au susținut luni, 26 iunie, prima probă scrisă a examenului de bacalaureat, cea la limba și literatura română.
5.169 de elevi suceveni s-au înscris pentru această testare.
Candidații au primit două tipuri de subiecte (diferențele au fost doar la ultima cerință a variantei), unele adaptateprofilului real, vocațional sau tehnologic și unele adaptate profilului uman sau pedagogic.
Testarea de luni a avut o durată de trei ore, timp în care elevii au avut de rezolvat subiecte structurate pe trei mari cerințe, prima cu mai multe sub-puncte.
– Subiectele
La subiectul I, profil real și tehnologic, elevii de clasa a XII-a au primit un fragment la prima vedere din George Călinescu: ”Ion Creangă. Viața și opera” și mai multe cerințe pe baza acestuia.
Tot la primul subiect, elevii au avut de redactat un text de minimum 150 de cuvinte, în care să argumenteze dacă oamenii trebuie sau nu să exprime recunoștință față de școlile în care au fost formați.
La subiectul II, profil real și tehnologic, elevii de clasa a XII-a au avut de comentat, în minimum 50 de cuvinte, poezia „A mele visuri…”, de Alexandru Vlahuță, evidențiind relația dintre idea poetică și mijloacele artistice.
La profilul real/ tehnologic, ultimul subiect le cerea elevilor să realizeze un eseu în care să prezinte „particularitățile unui text narativ studiat aparținând lui Liviu Rebreanu sau Camil Petrescu”.
La profilul uman/ pedagogic, la subiectul III, profil uman, elevii au avut de realizat caracterizarea unui personaj dintr-un text narativ studiat, aparținând lui Liviu Rebreanu sau lui Camil Petrescu.



Recomandări

Clasă Confucius inaugurată la Colegiul ”Ștefan cel Mare”. Limba și cultura chineză, mai aproape de elevi

Clasă Confucius inaugurată la Colegiul ”Ștefan cel Mare”. Limba și cultura chineză, mai aproape de elevi
Clasă Confucius inaugurată la Colegiul ”Ștefan cel Mare”. Limba și cultura chineză, mai aproape de elevi

„Matematica în viața reală. Soluții pentru învățarea cu sens” – cercul pedagogic al profesorilor de matematică la Liceul „Iorgu Vârnav Liteanu” Liteni

„Matematica în viața reală. Soluții pentru învățarea cu sens” – cercul pedagogic al profesorilor de matematică la Liceul „Iorgu Vârnav Liteanu” Liteni
„Matematica în viața reală. Soluții pentru învățarea cu sens” – cercul pedagogic al profesorilor de matematică la Liceul „Iorgu Vârnav Liteanu” Liteni

Elevi și profesori ai Colegiului Tehnic „Mihai Băcescu” și partenerii lor din Turcia, Grecia și Croația au învățat să mănânce dulciuri și să vorbească dulce

Elevi și profesori ai Colegiului Tehnic „Mihai Băcescu” și partenerii lor din Turcia, Grecia și Croația au învățat să mănânce dulciuri și să vorbească dulce
Elevi și profesori ai Colegiului Tehnic „Mihai Băcescu” și partenerii lor din Turcia, Grecia și Croația au învățat să mănânce dulciuri și să vorbească dulce