Câteva sfaturi practice pentru motivarea angajaților



În articolul trecut v-am furnizat câteva informații despre cum funcționează nivelul motivațional al personalității, de aceea, în completare, de data aceasta m-am gândit să vă ajut cu câteva sfaturi practice despre cum vă păstrați și vă fidelizați colaboratorii, domnilor angajatori.
După cum vă spuneam deja în articolul precedent, banii nu reprezintă o motivație in sine, ci ne ajută să nu-i demotivăm pe angajați. Cu toate acestea, beneficiile financiare oferite pe lângă salariu sunt motivante, întrucât ele vin ca recompensă pentru un lucru bine făcut, ca o recunoaștere publică a meritelor.
Pe lângă motivația financiară, trebuie să ținem cont de faptul ca angajații noștri, colaboratori, sunt și ei oameni, nu roboți, adică au sentimente și emoții. Asta se traduce prin faptul că angajatul are nevoie să fie apreciat, să vadă că meritele sale sunt recunoscute in mod public, are nevoie să vadă că cineva observă progresele sale. Acest lucru are ca efect eficientizarea relației dintre angajat și angajator, iar aceasta constituie un factor de maximă motivare pentru angajat. O atitudine caldă și corectă vis-a-vis de angajat duce la creșterea motivării, a eficienței și a performanței acestuia din urmă.
Team building La fel de importantă este și relația cu colegii, de aceea un bun manager se implică în mod activ în dezvoltarea unui climat organizațional favorabil, organizând petreceri cu tot felul de ocazii (ziua de naștere, ziua copilului, o reușită a echipei), organizând team building-uri, etc.
De asemenea, e recomandabil să solicitați părerea angajaților, în anumite probleme, acest lucru arătând că vă pasă de ei. În plus, s-ar putea ca angajații dvs să vă arate lucrurile dintr-o nouă perspectivă, la care nu v-ați gândit. Pe de altă parte, cerându-le părerea angajaților, aceștia vor simți că sunt importanți pentru firmă, că părerea lor contează, că fac parte dintr-o comunitate la dezvoltarea căreia contribuie și ei. Atunci când oamenii participă în mod activ la luarea unei decizii, se simt îndatorați să o pună și în practică în bune condiții.
Critica, în particular Rezervați-vă timp pentru angajații dvs. Atunci când un subordonat vine la dvs cu o problemă, opriți-vă din ceea ce faceți, priviți-l în ochi și ascultați-l cu atenție. Acest lucru nu vă răpește decât câteva minute din timpul dvs. Dacă nu puteți să fiți întrerupt, stabiliți imediat un alt moment când veți putea să îi acordați întreaga atenție. Altfel, oamenii s-ar putea să capete impresia că vă deranjează și la un moment dat s-ar putea să vă întrebați de ce nimeni nu vă spune ce se întâmplă în propria dvs firmă.
Fiecare dintre noi greșim, iar o greșeală, de multe ori, nu poate fi trecută cu vederea. Dar, dacă lauda are efecte atunci când e făcută în public, corecția se face în particular și asta pentru că nimic nu demoralizează mai tare decât umilirea în fața celorlalți. Înainte de a critica, însă, asigurați-vă că aveți un motiv întemeiat.
Tratați-vă subordonații cu respect, cu înțelegere, cu prietenie, dar cu respectarea unor limite rezonabile, dându-le și lor puterea să și le stabilească pe ale lor, iar feedback-ul nu va întârzia să apară!
Așteptăm întrebări și sugestii la telefon 0230 520317 sau pe email office@agentierecrutare.ro.
Consultant – psiholog, Monica Tataru
Human Resources Consulting
Agenție de recrutare și selecție de resurse umane