În cadrul proiectului „Penelul fermecat”, desfășurat luna aceasta la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă (CSEI) Suceava, „micii pictori” de la Centrul Școlar i-au vizitat pe elevii de la Palatul Copiilor Suceava și au organizat împreună un atelier de pictură, intitulat „Castelul fermecat”, coordonat de profesoara Petronela Rusu.
Unul dintre obiectivele proiectului este implicarea copiilor de la CSEI Suceava în activități extrașcolare, prin colaborarea cu copii din învățământul de masă. La „Castelul fermecat” au participat și copii cu tulburări din spectrul autist, părinții acestora și profesorii colaboratori de la CSEI Suceava: Gabriela Neofet, Florinela Cuconu, Sânziana Golea, Laura Cazan, Marius Enică. Copiii au fost stimulați și încurajați prin activitățile artistico-plastice să lucreze împreună cu colegii lor de la Cercul de pictură al Palatului Copiilor Suceava. Coordonatorii activității au declarat că această colaborare și lucrul în echipă „susțin procesul de integrare, dezvoltare personală și socializare a copiilor cu Cerințe Educative Speciale (CES). Tehnicile de art-terapie utilizate au oferit oportunitatea acestor copii de a explora un alt mediu, de a-și exprima prin intermediul creațiilor plastice diversele trăiri personale, pe care cu greu le-ar putea spune în cuvinte”.
Cu acordul profesoarei Beatrice Choleva, directoarea Palatului Copiilor Suceava, copiii cu dificultăți de învățare au vizitat cercurile de artă textilă, artă decorativă, sala de dans, secția de jurnalism, atelierul de confecții din cadrul Palatului Copiilor. Directoarea CSEI Suceava, profesoara Camelia Darie, a declarat că „activitatea de la Palatul Copiilor a reprezentat pentru copiii noștri o altă formă de cunoaștere, de educație, de cultivare a stimei de sine. Astfel, au putut învăța lucruri noi într-un mediu plăcut și într-o atmosferă relaxantă, alături de colegii lor din școala de masă.”