– Argumentul este înscris pe un afiș ultracentral ce anunță o comedie cu Florin Piersic
Conducerea Casei de Cultură a Sindicatelor a găsit o metodă inedită și realistă de a „ademeni” pasivul public cîmpulungean la comedia „Logodnicele aterizează la Paris”, prezentată pe 22 noiembrie, de Teatrul Național din Cluj Napoca. Știind din experiențe anterioare neplăcute că doar numele sonore ca ale lui Florin Piersic și ale celorlalți actori ce compun distribuția nu sînt suficiente pentru a-i atrage pe localnici spre actul de cultură, organizatorii locali au trecut pe unele dintre afișe și un argument forte: „ se asigură căldură”.
Casa de Cultură din localitate are o sală de spectacole spațioasă, cu 600 de locuri, cu acustică excelentă și elegantă, pentru care ar putea fi invidiată de multe alte localități mici. Totuși, clădirea impunătoare are o problemă uriașă pe timp de iarnă. Lipsa unui sistem unitar de încălzire o transformă într-un uriaș frigider. Conducerea face eforturi disperate pentru a asigura un ambient plăcut și confortabil publicului și pentru a aduce spectacole cît mai atractive, dar încălzirea incintelor, foarte costisitoare pentru că se face electric sau cu sobe conectate la butelii de aragaz, nu este posibilă decît atunci cînd organizatorii spectacolelor sînt dispuși să ajute gazdele să suporte uriașele cheltuieli.
Cîmpulungenii spun că nu se grăbesc la spectacole din mai multe motive. Unii sînt prea săraci ca să își permită costul unui bilet, chiar dacă ar fi adaptat condițiilor orășelului de provincie. Alții, tineri, spun că nu îi interesează, pentru că preferă să se uite la televizor sau să se distreze altfel, întrucît cultura de acest gen este „bătrînicioasă și nu e cool”. Spectatorii care ar dori să fie fideli actului cultural includ însă și frigul din sala de spectacole printre motivele ce îi țin departe de scenă, mai ales iarna. În consecință, mica inscripție de pe afiș nu este deloc un gest hilar, ci o adaptare realistă la specificul local.
