– Sucevenii care dețin cărți de muncă cu înscrisuri anterioare datei de 1 aprilie 2001 au obligația de a le depune, până la sfârșitul anului, la Casa Județeană de Pensii
Sucevenii care au acasă cărțile de muncă, trebuie să le pună la dispoziția Casei Județene de Pensii (CJP) Suceava, în vederea stabilirii stagiului de cotizare a fiecărui titular. În conformitate cu prevederile Ordinului Ministerului Muncii, Solidarității Sociale și Familiei numărul 207/2007, persoanele care au în păstrare propriul carnet de muncă, în care sunt consemnate înscrisuri anterioare datei de 1 aprilie 2001, au obligația să le pună la dispoziția caselor teritoriale de pensii, unde își au domiciliul sau reședința.
Până la sfârșitul acestui an, Casa Județeană de Pensii Suceava preia aceste documente pentru a crea o bază de date, în format electronic a deținătorilor de cărți de muncă, în vederea stabilirii stagiului de cotizare pentru deschiderea dreptului de pensie. De la această obligație sunt exceptate persoanele ale căror carnete de muncă au fost prelucrate deja, de asemenea și persoanele care au calitatea de beneficiar al unei categorii de pensie, în sistemul public de pensii. Carnetele de muncă trebuiesc însoțite de copii ale actelor de identitate ale titularilor, din care să rezulte codul numeric personal, iar predarea – primirea se face pe bază de proces verbal încheiat între titulari și reprezentanții casei de pensii.
Deși Casa Județeană de Pensii Suceava a început activitatea de preluare a cărților de muncă din 1 aprilie, numărul sucevenilor care s-au conformat este de ordinul zecilor. Potrivit directorului CJP Suceava, Robert Marian, cauza acestui aparent dezinteres este faptul că un număr foarte mare de suceveni, care dețin aceste cărți de muncă, lucrează în străinătate. Oficialii CJP Suceava se așteaptă ca situația să se schimbe în lunile de vară, când sucevenii plecați în străinătate se întorc în țară pentru a-și petrece concediul.





