O companie aeriană low-cost a lansat un nou proiect de promovare care generează controverse, de data aceasta un calendar în care însoțitoarele de zbor nu poartă altceva decât bikini și care va fi comercializat în scopuri caritabile, informează platforma UTalkMarketing.
Directorul liniilor aeriene Ryanair a reacționat la criticile generate de calendar, considerat de unii drept frivol, trimițându-l cadou membrei Parlamentului European Mary Honeyball, care a acuzat, anul trecut, compania aeriană că a forțat unii angajați să ia parte la acest proiect.
Calendarul 2010 a fost comercializat cu scopul de a strânge o sumă de peste 100.000 de euro, care va fi donată organizației caritabile KIDS, ce se ocupă de copiii cu dizabilități. Însoțitoarele de zbor Ryanair s-au oferit voluntare în acest proiect, peste 800 dintre cele 4.000 de stewardese solicitând să apară în calendar.
Fotografiile au fost făcute la baza Ryanair din Alicante. Prețul unui calendar este de 11 euro, fiind tipărite 11.000 de exemplare.
„Însoțitoarele de zbor Ryanair au făcut încă o dată striptease caritabil. Calendarul din acest an este cel mai reușit dintre toate și sperăm să ne ajute să strângem suma dorită pentru copiii cu dizabilități și familiile lor”, a spus purtătorul de cuvânt Ryanair, Stephen McNamara.
Recent, Ryanair a oprit difuzarea unei campanii publicitare în care apărea regina Sofia a Spaniei, după ce aceasta a dat în judecată compania aeriană pentru utilizarea neautorizată a imaginii ei.
Nu este prima dată când compania aeriană low-cost difuzează reclame având ca protagoniste celebrități fără a le cere acordul, stârnind astfel replici critice din partea VIP-urilor a căror imagine a fost folosită.
Advertiserul a lansat campania în care a folosit imaginea reginei Sofia după ce aceasta a utilizat linia aeriană pentru a-și vizita, la Londra, fratele bolnav. Compania a folosit imaginea reprezentantei Casei Regale spaniole, alăturând-o sloganului „Zboară ca un monarh”, adăugând în textul reclamei mențiunea că „este un privilegiu pentru că regina Sofia a zburat cu linia aeriană cu cea mai mare creștere din Spania”. Ca gest de mulțumire, compania promitea în același text că va dona 4.400 de lire sterline unei fundații caritabile aleasă de regină.
În februarie anul trecut, aceeași companie a plătit suma de 60.000 de euro cuplului prezidențial Nicolas Sarkozy – Carla Bruni, pentru utilizarea neautorizată a imaginii lor, în urma unui proces intentat de cei doi.