Accesul la fondul de carte existent în cele două biblioteci ale Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava se face doar pe baza unui card electronic. Sistemul electronic a fost implementat recent de conducerea instituției de învățământ superior, însă posesorii permiselor tradiționale vor urma procedura clasică de vizare anuală, pe baza carnetului de student.
Biblioteca Universității „Ștefan cel Mare” a funcționat în corpul A al instituției și a fost mutată în corpul E, incintă în care se află și biblioteca tehnică a facultăților de inginerie. Noua locație a permis schimbarea vechii metode de acces în bibliotecă, astfel că studenții care vor să beneficieze de fondul de carte pus la dispoziție de universitate trebuie să-și achiziționeze cardul electronic și să achite taxa de înscriere.
Permisul de bibliotecă sub formă de card electronic se eliberează pe baza cărții de identitate, a carnetului de student vizat și a legitimației sau a adeverinței de salariat.
Taxa de înscriere la biblioteca universității este de 15 lei pentru studenți, masteranzi, doctoranzi, personal auxiliar și administrativ și pentru cadrele didactice. Pentru utilizatorii externi, taxa de bibliotecă este de 30 de lei.
În cazul depășirii termenului de împrumut la domiciliu se aplică sancțiuni. Nerestituirea la termen a documentelor de bibliotecă împrumutate de către utilizatori se sancționează cu plata unei sume aplicate gradual, până la 50% din valoarea de inventar, actualizată cu aplicarea coeficientului de inflație la zi, conform regulamentului intern.