Norme

Camioanele vor fi scutite de taxa de primă înmatriculare, spune președintele APIA



Normele referitoare la taxa de primă înmatriculare a autovehiculelor vor prevedea scutirea vehiculelor comerciale de peste 3,5 tone, a declarat, ieri, președintele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), Brent Valmar.
„Spiritul acestor norme este ca taxa de primă înmatriculare să nu fie plătită pentru camioanele de peste 3,5 tone. Normele metodologice pentru aplicarea noului Cod Fiscal vor stabili acest lucru. A fost doar o problemă de formulare și de interpretare a acestora”, a mai spus Valmar.
El a arătat recent că APIA a transmis Ministerului Finanțelor Publice o solicitare de scutire a cumpărătorilor de camioane de taxa de primă înmatriculare, care va intra în vigoare la 1 ianuarie 2007, pe motiv că vehiculele comerciale sunt mijloace de producție.
„Avem nevoie de un transport de marfă ieftin, așa încât este oportun ca o perioadă să luăm în considerare o tratare diferențiată a aplicării taxei de primă înmatriculare”, a arătat Valmar.
Taxa de primă înmatriculare trebuia să fie introdusă la 1 ianuarie 2007, pentru toate categoriile de vehicule importate, noi sau second-hand, atât pentru populație cât și pentru firme.
Nivelul taxei va fi calculat în funcție de gradul de poluare și de capacitate cilindrică, nivelul cel mai des întâlnit pentru motoarele de camioane fiind de 12 litri.
Reprezentanții Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), una dintre cele mai mari asociații ale transportatorilor, au declarat în luna noiembrie că nu sunt de acord cu introducerea acestei taxe pentru vehiculele comerciale grele, care ar urma să influențeze negativ activitatea transportatorilor.
Valoarea taxei variază, potrivit UNTRR, între 9.180 de euro pentru un camion Euro IV cu o vechime de până la șase luni și 34.344 euro, pentru un camion non-Euro cu o vechime mai mare de șase ani. Pentru un camion Euro III cu o vechime cuprinsă între doi și patru ani va fi achitată o taxă de 24.398 euro iar pentru un vehicul Euro II cu o vechime între patru și șase ani, cumpărătorul va plăti 29.070 euro.
Președintele APIA a arătat că introducerea taxei de primă înmatriculare înlocuiește o altă taxă, acciza, și în consecință nu vor apărea probleme.
„Taxa de primă înmatriculare va înlocui altă taxă iar impozitul pe mașină este redus, așa încât nu cred că vor apărea probleme. Am făcut niște simulări pentru mașinile de capacitate mică, iar diferențele vor fi mici”, a adăugat Valmar.
El a mai spus că diferența va consta în faptul că taxa de primă înmatriculare va fi achitată de cumpărător, care va face dovada plății în momentul înmatriculării, pe când acciza era plătită de distribuitor.



Recomandări

Deputatul AUR Florin Pușcașu vrea să afle de la prim-ministru soluții de stopare a creșterii prețului la rovinietă și de susținere a transportatorilor

Deputatul AUR Florin Pușcașu vrea să afle de la prim-ministru soluții de stopare a creșterii prețului la rovinietă și de susținere a transportatorilor

Lista de așteptare pentru „Rabla” local, revizuită de Primăria Suceava pe baza noilor criterii de eligibilitate

Lista de așteptare pentru „Rabla” local, revizuită pe Primăria Suceava pe baza noilor criterii de eligibilitate
Lista de așteptare pentru „Rabla” local, revizuită pe Primăria Suceava pe baza noilor criterii de eligibilitate

Lista de așteptare pentru „Rabla” local, revizuită pe Primăria Suceava pe baza noilor criterii de eligibilitate

Lista de așteptare pentru „Rabla” local, revizuită pe Primăria Suceava pe baza noilor criterii de eligibilitate
Lista de așteptare pentru „Rabla” local, revizuită pe Primăria Suceava pe baza noilor criterii de eligibilitate