O câmpulungeancă a fost blocată pe aeroport la Tokyo, din cauza unei agenții de turism care nu achitat costul unui bilet de avion. Deși și-a achiziționat bilet de avion dus-întors pe ruta București – Tokyo, femeia a avut neplăcuta surpriză să constate că nu mai poate pleca din Japonia, deoarece agenția de turism de la care aceasta a luat biletele de călătorie nu a transferat în conturile companiei aeriene contravaloarea biletului de revenire în țară.
Femeia, care plecase în Japonia să efectueze un tratament medical, a rămas blocată în aeroport, funcționarii nepermițându-i să se îmbarce în aeronavă, spunându-i că zborul nu a fost achitat.
„Era într-o vineri după-amiază, urmau două zile de week-end, iar duminică doamnei îi expira viza de ședere în Japonia”, a declarat directorul OJPC Suceava, Elena Oanea.
Acesta a spus că, neștiind ce să facă, femeia a anunțat Autoritatea pentru Protecția Consumatorului, instituție care a sesizat OJPC Suceava în legătură cu această situație, având în vedere că biletele erau cumpărate din Câmpulung Moldovenesc.
S-a întors acasă pe banii agenției de turism
Directorul Oanea a spus că „imediat s-a dispus un control la firma din Câmpulung Moldovenesc, unde s-a constatat că societatea era, de fapt, intermediara unei alte agenții de turism din municipiul Suceava, care nu ar fi efectuat transferul banilor către compania aeriană”.
Controalele OJPC au fost extinse și la agenția de turism din municipiul Suceava. Deși reprezentanții acesteia au susținut că transferul banilor către compania aeriană a fost efectuat, ei nu au putut dovedi cu acte acest lucru.
„În cele din urmă situația a fost remediată, iar doamna în cauză a revenit în țară pe cheltuiala agenției de turism sucevene”, a spus Elena Oanea.
Directorul OJPC Suceava a precizat că „pentru aceste nereguli, firma a fost amendată cu 1.000 de lei, iar la aplicarea amenzii s-a ținut cont de faptul că, la intervenția OJPC, reprezentanții agenției au răspuns prompt și au rezolvat situația”.
Potrivit Elenei Oanea, situația s-a creat din cauză că între firma de turism din municipiul Suceava și cea din Câmpulung Moldovenesc nu era încheiat un contract de colaborare, iar clientul nu știa care este răspunderea fiecărei firme și care dintre ele se face vinovată de situația în cauză.
„Societatea tour-operatoare și agenția de turism detailistă au încheiat un contract de colaborare în anul 2004. Prin acest contract, agenția tour-operatoare se obliga să pună la dispoziția colaboratorului toate instrumentele și condițiile fizice necesare intermedierii vânzării de bilete de avion”, a mai declarat Elena Oanea. Cu toate acestea, contractul a funcționat pe o perioadă de un an, după acea dată nefiind încheiat un altul.
Elena Oanea a spus că OJPC Suceava a extins controlul și la firma din Câmpulung Moldovenesc, control care se află în curs de desfășurare.





