Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Radu Berceanu, a declarat, luni, într-o conferință de presă, că România a început construcția de autostrăzi într-un mod greșit, cu bani de la bugetul de stat, și că această „greșeală imensă” va trebui corectată cât mai repede. „În privința autostrăzilor, România a pornit de mai multă vreme, cam din anul 2000, într-un mod relativ greșit. Ne-am gândit că putem construi autostrăzi cu bani de la buget. Este o greșeală imensă, pe care trebuie să o corectăm cât mai repede, pentru că nicio țară nu a reușit”, a spus Berceanu.
El consideră o greșeală și avansarea unui termen scurt pentru construcția în România a unei linii de cale ferată de mare viteză de tip TGV.
Autoritățile de la București au anunțat în toamna anului trecut că România și Ungaria intenționează să solicite, cu sprijinul Austriei, finanțare din partea Comisiei Europene pentru studiul de prefezabilitate la un proiect care vizează construirea unei linii feroviare de mare viteză pe relația Constanța-București-Budapesta , costurile investiției, cu termen de finalizare anul 2015, fiind de câteva miliarde de euro.
„Astfel de lucruri, aruncate așa, cum o să ne conectăm noi la linia TGV, fac parte din greșelile pe care le-am făcut. Dacă Franța a terminat linia între Paris și Strasbourg anul trecut, ce șanse avem noi să ne conectăm la linie în termenul care s-a spus sub formă de glumă, cred”, a afirmat Berceanu.
Ministrul Transporturilor s-a întâlnit luni cu Gerard Longuet, președintele Agenției de Finanțare a Proiectelor de Infrastructură din Franța, pentru a discuta modul în care Franța finanțează proiectele de infrastructură de transport.
„Motivul acestei întâlniri este de a împărtăși experiența mea ca președinte, de patru ani, al agenției. Am vorbit de linia de mare viteză Paris-Strasbourg”, a spus Longuet.
El a precizat că Uniunea Europeană are în vedere realizarea unei linii feroviare de mare viteză până la Viena și că România poate fi inclusă în acest proiect.
Cei doi oficiali au stabilit să continue schimbul de experiență, astfel că o echipă română se va deplasa în Franța, iar una franceză va veni în România.