Președintele Traian Băsescu a declarat, luni, la o dezbatere privind legea educației, că până acum nu s-a făcut nici o schimbare în sistemul de educație, ci doar ceea ce s-ar numi „cârpirea” acestuia, adăugând că, dacă cineva „se revendică” reformator, îl invită să privească rezultatele.
„Mi se pare în neregulă că în acest moment au apărut deja voci care pun sub semnul întrebării schimbarea structurală a sistemului de educație din România, considerând că nu este oportun să facem acest lucru într-o perioadă de criză. Cred că exact acesta este momentul în care să facem ce trebuie pentru creșterea performanțelor sistemului de educație, pentru că reforma educației nu este un lucru care să mențină România în situația de criză, dimpotrivă. O reformă în sistemul de educație poate ajuta la ieșirea României din criză și, în mod cert, este soluția care să prevină intrarea României în viitoare crize economice”, a declarat Traian Băsescu.
El a catalogat ca fiind „nepotrivit” să fie sacrificat viitorul unor reforme importante, susținând că sunt lucruri mai importante de făcut, de genul ieșirii din criza economică.
„Nu poate fi susținut un astfel de argument. Am mai văzut abordări de genul acelora care susțin că proiectul de lege este un fel de schimbare a schimbării. Dați-mi voie să spun că, până acum, nu s-a făcut nici o schimbare în sistemul de educație, ci s-a făcut doar ceea ce putem numi cârpirea sistemului de educație. Facem acest lucru de 20 de ani. Dacă este cineva care se revendică reformator al sistemului de educație în acești 20 de ani, vreau să-l invit să privească rezultatele acestei reforme. Rezultatele acestei reforme sunt copii tot mai slab pregătiți, cu tot mai puține șanse de a face față competiției pe piața forței de muncă, copii tot mai puțin pregătiți să facă față pieței forței de muncă la nivel global. După părerea mea, cei care revendică reforma în educație au astăzi rezultatul reformelor pe care le-au făcut în ultimii 20 de ani”, a apreciat șeful statului.
El a adăugat că rezultatele testelor internaționale, faptul că nici o universitate din România nu se regăsește în primele 500 din lume sunt realități care nu trebuie dezbătute.