Banii unui sucevean, ținuți de o firmă de curierat de trei săptămâni



O firmă de curierat ține de trei săptămâni de zile banii unui sucevean care a trimis prin intermediul acesteia un produs în județul Neamț.
El a livrat un pachet cu cablu de internet pe 24 iulie, iar persoana din Neamț i-a trimis contravaloarea acestuia a doua zi, pe 25 iulie, după ce a primit coletul pe care îl aștepta. De atunci banii stau la firma de curierat, clientul din Suceava pierzându-și orice urmă de răbdare.
Contactat telefonic de reporterii ziarului nostru, reprezentantul zonal al firmei a dat vina pe faptul că mulți angajați sunt în concediu, cauză din care mai apar întârzieri.
Clientul, informat că nu se știe când va primi banii
Iulian M., în vârstă de 25 de ani, din municipiul Suceava, a încheiat pe 24 iulie un contract cu Ro Courier Logistic Group, conform căruia trimite un colet de patru kilograme către o persoană din Neamț, care va fi livrat contra unui ramburs în bani de 60 de lei, destinatarul luându-și obligația să achite și taxa pentru acest serviciu.
„A doua zi persoana căreia i-am trimis coletul mi-a comunicat că l-a primit și a achitat suma de 60 de lei, așa cum ne-am înțeles. Am așteptat să primesc banii mai multe zile. Abia pe 7 august, când am văzut că nu primesc vreun răspuns, am sunat la firmă. Mi s-a comunicat că sunt ceva probleme cu angajații, dar luni, pe 10 august, voi primi banii. Nu m-a contactat nimeni, am sunat din nou, și după ce am fost purtat de la un telefon la altul, după alte câteva zile, o doamnă mi-a spus că firma are probleme financiare și nu știe când voi primi banii”, povestește păgubitul, care a fost informat, susține el, că și alți clienți sunt în aceeași situație.
Chiar dacă nu este vorba de o sumă mare, Iulian M., se declară revoltat de situația în care este pus.
„E o perioadă dificilă, mulți angajați sunt în concediu”
În cursul zilei de ieri am purtat o discuție cu Ciprian Cojocariu, supervizer al firmei, pe zona Suceava – Botoșani.
„Clientul nu a primit suma, însă banii au ajuns chiar azi la agentul care s-a ocupat de contract și vor fi virați în cel mai scurt timp către expeditor”, ne-a spus acesta.
Întrebat cum se explică această întârziere, bărbatul a dat vina pe lipsa de personal din lunile de vară.
„E o perioadă dificilă, mulți angajați sunt în concediu, și de aceea a apărut întârzierea”, a fost răspunsul lui Ciprian Cojocariu.
Interesant este că în contractul încheiat de Iulian M., cu Ro Courier nu se amintește nimic de timpul maxim de efectuare a serviciului de ramburs, ceea ce ar putea reprezenta un colac de salvare pentru firmă.
Reclamație la OJPC
În cursul zilei de luni, suceveanul a depus o reclamație la Oficiul Județean pentru Protecția Consumatorului Suceava, pentru serviciile Ro Courier.
De pe pagina de internet a Ro Courier Logistic Group am aflat că firma are puncte de lucru în toate județele țării, cu servicii „prompte” oriunde în România.
Trimiterea unui colet de un kilogram este tarifată cu 16,5 lei, la fiecare kilogram în plus adăugându-se o taxă de un leu. Taxa de ramburs de bani este de 10 lei, plus 1% asigurare obligatorie din valoarea totală a rambursului de bani.