Oficiul Județean pentru Protecția Consumatorilor Suceava verifică în această perioadă o serie de reclamații ale sucevenilor legate de serviciile bancare din județ. Șeful OJPC Suceava, Elena Oanea, a precizat că „în ultima perioadă s-au înregistrat 16 reclamații legate de serviciile financiar-bancare, nouă dintre ele au fost deja verificate, iar șase reclamații au fost soluționate în favoarea clienților”. Nerespectarea clauzelor stipulate în contracte și practici incorecte în relația cu clientul sunt deficiențele pe care inspectorii OJPC le-au sancționat la banca Volksbank.
„Clientului consumator de servicii bancare i-au fost modificate în mod unilateral dobânda fixă curentă și graficul de rambursare, iar modificările i-au fost aduse la cunoștință în ziua plății. Modificările în mod unilateral ale clauzelor contractuale efectuate de către Volksbank au fost apreciate ca practică comercială incorectă a băncii în relația cu clientul”, a spus Elena Oanea.
Pentru această practică, instituția bancară a fost amendată cu 5.000 de lei. Aceeași bancă a mai fost sancționată de către OJPC și cu o amendă de 4.000 de lei, pentru nerespectarea clauzelor din contractul încheiat cu clientul. Un consumator a reclamat la OJPC faptul că Volksbank îi percepe comision de rezervă minimă obligatorie peste perioada menționată în contract. Reclamația a fost verificată de către inspectorii OJPC și s-a dovedit a fi întemeiată.
Șeful OJPC a declarat că „Protecția Consumatorilor a reluat primirea reclamațiilor legate de bănci și serviciile financiare, începând cu luna ianuarie a acestui an”. Elena Oanea a spus că majoritatea băncilor sancționate de către OJPC contestă în instanță amenzile aplicate, însă până acum, nici o instituție bancară nu a avut câștig de cauză.





