Nereguli

Avalanșă de reclamații împotriva băncilor, la Protecția Consumatorilor Suceava



Elena Oanea: „Problema cel mai frecvent reclamată este perceperea în continuare a comisionului de risc de 0,125%”
Elena Oanea: „Problema cel mai frecvent reclamată este perceperea în continuare a comisionului de risc de 0,125%”

La Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Suceava s-a înregistrat, în ultima perioadă, un număr mare de reclamații împotriva băncilor care încalcă clauzele contractuale cu clienții.
Șeful CJPC Suceava, Elena Oanea, a declarat că „în ultimele zile am primit 30 de reclamații împotriva unor bănci din Suceava. Problema cel mai frecvent reclamată este perceperea în continuare a comisionului de risc de 0,125%, deși prin articolul 36 din O.G 50/iunie 2010 acesta a fost eliminat”.
Elena Oanea a mai spus că „este reclamată existența în contractele în derulare a unor clauze apreciate ca abuzive de către consumatori cu privire la condițiile în care se modifică rata, dobânzile, modul în care se calculează dobânzile penalizatoare tip procent”.
Șapte dintre reclamații au fost deja cercetate și soluționate în favoarea consumatorilor.
Restul reclamațiilor sunt distribuite comisarilor și sunt în curs de cercetare.
Serviciile financiare prestate de instituțiile bancare sunt în atenția comisarilor CJPC Suceava. În luna august au fost verificate toate băncile care au sucursale pe raza județului Suceava, controalele vizând respectarea drepturilor consumatorilor la prestarea serviciilor de plată și de asemenea, la încheierea contractelor de credit de consum de către societățile bancare în conformitate cu prevederile Ordonanței 50/2010.
Elena Oanea a spus că „s-au aplicat amenzi contravenționale în cuantum de 85.000 de lei și s-au dispus măsuri de remediere a deficiențelor constatate”.