Atitudinea pozitivă dă roade la locul de muncă



Am tot făcut referire până acum, în articolele noastre, la atitudine, despre cât de importantă este ea, atât la serviciu, cât și în viața de zi cu zi. În articolul de azi voi dezbate mai pe larg această temă.
Întâlnindu-mă în fiecare zi cu diverși candidați la angajare, remarc cu stupoare ca prima întrebare a celor mai mulți dintre ei este “ ce salariu îmi dă?”, iar următoarea întrebare preferată a lor este “cât muncesc pentru banii ăștia, ce program am?”. Foarte puțini dintre ei încearcă să demonstreze întâi de ce sunt în stare, ce pot face și apoi să pretindă. Un angajat trebuie să aducă firmei pentru care lucrează de 8 ori salariul pe care îl pretinde. Aceasta este formula ideala după care specialiștii în resurse umane calculează remunerațiile. Această sumă se regăsește în toate costurile pe care le are societatea respectivă, începând cu impozitul aferent salariului, cu costurile de producție , cu alte taxe și impozite si terminând, bineînțeles, cu profitul pe care se presupune că îl are compania respectivă. Dvs., angajat fiind, asigurați lunar prin munca dvs., firmei pentru care lucrați, un profit de 8 ori cât salariul dvs.?
Înainte de a cere trebuie să oferim Este adevărat că viața este din ce în ce mai scumpă, iar salariile în România nu sunt întotdeauna pe măsura muncii noastre, dar înainte de a cere trebuie să oferim. Știu, veți spune că vreți să cunoașteți dinainte care e remunerația, că sunt angajatori care nu plătesc, care promit și nu se țin de cuvânt. Așa cum sunt angajați neserioși, sunt și angajatori neserioși, dar nu trebuie să generalizăm pentru că, la fel de bine există angajați care iși fac treaba cu responsabilitate și angajatori care își țin promisiunile și care știu să aprecieze resursa umană.
Orice nemulțumire am avea, trebuie să discutăm despre ea cu cel care ne-a provocat-o, nu putem să acuzăm pe toată lumea pentru asta și, în mod cert, nu avem voie să provocăm neplăceri colegilor noștri prin atitudinea noastră. Dacă un angajator nu ne-a oferit salariul promis, nu putem să-l considerăm deja vinovat pe următorul angajator pentru care lucrăm.
La serviciu ne petrecem cea mai mare parte din timp și nu suntem singuri, avem colegi, subalterni, șefi. E bine să lăsăm problemele acasă și să încercăm o atitudine pozitivă, pentru că, dacă suntem apatici și lipsiți de chef, vom fi izolați. Nimănui nu-i place un coleg morocănos, căruia nu-i convine niciodată nimic și nici cineva care te bate la cap tot timpul și cu atât mai puțin sunt plăcuți cei care bârfesc, care împrăștie zvonuri de colo colo. Fă orice efort pentru a te face cel mai plăcut om din birou. Zâmbește celorlalți, ajută-i atunci când te solicită, nu protesta de fiecare dată când este o ședință. Atunci când știi să te faci plăcut, faci ca și munca să devină mai plăcută pentru ceilalți. O asemenea atitudine este binevenită oriunde și te transformă în stâlpul de bază al echipei. Acest stâlp de bază reprezintă și progresul carierei tale.
Entuziasm la locul de muncă O altă atitudine demnă de a fi luată în calcul este aceea de a fi entuziast la locul de muncă. Mă vei întreba cum ai putea să te simți vreodată entuziasmat de muncă, mai ales când te-ai plictisit de aceeași slujbă, când simți că meriți mai mulți bani, când crezi că a venit timpul să fii promovat și asta nu se întâmplă. Începe prin abandonarea stării de lehamite și începe-ți activitatea în mod energic. Nu o fă doar ca să fie făcută, fă-o cu responsabilitate. Nu aștepta să ți se spună ce ai de făcut, vino cu inițiative și vei vedea că și aprecierea va fi pe măsură.
Muncește, fii energic, cu inițiative, dar fă-o într-un mod eficient, cu cea mai mică risipă de timp și efort. Asta înseamnă să fii capabil și competent, să devii indispensabil pentru o firmă. Abia atunci poți începe să pretinzi.
Așteptăm întrebări și sugestii la telefon 0230 520317 sau pe email office@agentierecrutare.ro.
Consultant- psiholog, Monica Tataru
Human Resources Consulting
Agenție de recrutare și selecție de resurse umane