La Spitalul Suceava

Asistentele care calcă pe bec, mutate disciplinar în alte secții



Vasile Rîmbu: „Am ajuns la concluzia că asta le doare cel mai mult”
Vasile Rîmbu: „Am ajuns la concluzia că asta le doare cel mai mult”

Măsuri dure la Spitalul Suceava împotriva asistentelor care nu își îndeplinesc atribuțiile de serviciu și au un comportament necuviincios față de bolnavi. Cadrele medii de la această unitate sanitară vor plăti cu mutarea disciplinară în alte secții, dacă nu își fac datoria conform fișei postului, a anunțat managerul Vasile Rîmbu, care a arătat că astfel de sancțiuni au fost aplicate deja în câteva cazuri. „Am ajuns la concluzia că asta le doare cel mai mult. O eventuală diminuare a salariilor nu ar avea același efect asupra lor”, crede șeful Spitalului Suceava.
Din această lună, mai multe asistente a căror activitate a nemulțumit conducerea spitalului au fost mutate disciplinar din secțiile în care lucrau. Astfel, șapte cadre medii de la Unitatea de Primire a Urgențelor au plecat să muncească la secția Obstetrică-Ginecologie și invers, între cele două sectoare realizându-se practic un schimb de personal menit să ducă la o îmbunătățire a calității serviciilor medicale. Alte două asistente de la Psihiatrie au fost mutate disciplinar în secțiile Geriatrie și Diabet Boli Nutriție și Metabolism, în timp ce o altă asistentă de la Pneumologie a plecat să-și desfășoare activitatea la Unitatea de Primire a Urgențelor.
Și medicii riscă măsuri disciplinare
Managerul Spitalului Suceava, Vasile Rîmbu, a arătat ieri că unitatea pe care o conduce trebuie să demonstreze că merită acreditarea obținută și încadrarea la un nivel înalt de competență, iar personalul va avea de suferit dacă nu respectă standardele de calitate. „Unde apar probleme le schimb. Sunt asistente medicale generaliste, nu sunt calificate pentru o specialitate anume. O astfel de măsură nu poate fi luată împotriva medicilor, dacă se constată că nu-și fac treaba cum trebuie, însă există alte metode care pot fi aplicate în cazul lor, atunci când greșesc”, spune managerul Spitalului Suceava.
Sondaj de opinie în rândul bolnavilor
Vasile Rîmbu a reamintit că în Spitalul Suceava a fost lansat un sondaj de opinie privind gradul de satisfacție al pacienților vizavi de serviciile medicale acordate și a solicitat bolnavilor să ceară și să completeze chestionarul la externare. Practic, bolnavii își pot spune părerea cu privire la serviciile primite și chiar pot da calificative personalului care i-a îngrijit. Conducerea spitalului vrea astfel să monitorizeze reacțiile pacienților, fiind interesată să afle dacă aceștia au fost mulțumiți de calitatea condițiilor de cazare, curățenie, hrană și tratament și dacă ar reveni în unitate în cazul în care ar mai avea probleme de sănătate.
Prin chestionarul introdus, Vasile Rîmbu urmărește să identifice punctele forte ale unității sanitare, dar și sectoare în care sunt necesare îmbunătățiri, pacienții fiind invitați să dea calificative de „nesatisfăcător”, „bine” și „foarte bine” privind calitatea condițiilor de cazare, curățenie, de îngrijiri medicale și a lenjeriei. Sondajul are drept scop creșterea calității actului medical și sporirea gradului de responsabilitate al personalului, a precizat managerul Spitalului Suceava.
Chestionarul nu este obligatoriu și asigură confidențialitatea
Formularele sunt distribuite odată cu biletul de ieșire din spital de către medicul curant sau asistenta-șefă și, deși nu există obligativitatea completării lor, conducerea unității îi îndeamnă pe bolnavi să-și spună părerea, pentru a-și forma o idee despre cum stau lucrurile în realitate.
Rezultatele sondajului vor fi transmise serviciului de statistică, care va introduce datele într-un sistem computerizat de analiză. „Bolnavii pot să-și exprime sincer punctele de vedere, opiniile, sugestiile deoarece nu trebuie să se semneze pe acest chestionar. Noi asigurăm confidențialitatea și în sondaj vom prezenta doar rezultatele statistice, fără a preciza numele. După prelucrarea datelor se va face un raport și se vor stabili măsurile necesare”, a punctat Vasile Rîmbu.
Întrebări din chestionarul adresat pacienților
Bolnavii, care nu vor fi nevoiți să își spună numele pentru a fi cât mai sinceri, vor răspunde prin „da” sau „nu” la întrebări de genul „Cunoașteți drepturile pacientului?” „Cunoașteți diagnosticul pentru care ați fost internat?”, „Ați fost informat asupra efectelor secundare ale medicamentelor care vă sunt administrate?”, „În spital ați beneficiat de asistență spirituală (religioasă)?”, „Ați fost tratat cu amabilitate de personalul medical?”, „În timpul deplasărilor pentru investigația în spital ați fost însoțiți de personalul medical?” „Ați recomanda acest spital și altor pacienți?”.
În chestionar bolnavilor li se mai cere să enumere câteva din drepturile pacientului și să denumească medicamentele care le-au fost administrate în spital. La final, bolnavilor li se solicită să precizeze secția în care au fost internați, sexul și studiile pe care le au (școală generală, liceu sau învățământ superior).



Recomandări

Masca de protecție a redevenit obligatorie la Spitalul Clinic din Suceava, din cauza creșterii numărului cazurilor de COVID-19

Masca de protecție a redevenit obligatorie la Spitalul Clinic din Suceava, din cauza creșterii numărului cazurilor de COVID-19
Masca de protecție a redevenit obligatorie la Spitalul Clinic din Suceava, din cauza creșterii numărului cazurilor de COVID-19

A crescut numărul cazurilor de COVID-19 la copii. Medicii recomandă părinților să nu ducă la școală copiii bolnavi

A crescut numărul cazurilor de COVID-19 la copii. Medicii recomandă părinților să nu ducă la școală copiii bolnavi
A crescut numărul cazurilor de COVID-19 la copii. Medicii recomandă părinților să nu ducă la școală copiii bolnavi