Aproape 60.000 de înjurături, propuneri indecente sau alarme false primite de operatoarele de la în această lună



Aproape 60.000 de înjurături, propuneri indecente sau alarme false primite de operatoarele de la în această lună
La mai bine de un an de la înființare, Serviciul de preluare a apelurilor de urgență Suceava continuă să fie bombardat zilnic cu mii de apeluri, marea majoritate „condimentate” cu înjurături, alarme false sau propuneri indecente, deși amenzile pentru cei care și-au făcut o pasiune din a suna la acest număr fără nici un motiv sînt destul de mari. Nici în această lună, lucrurile nu au stat altfel, din cele 61.019 de apeluri primite pînă ieri dimineață, doar 1.391 fiind reale și redirecționate către Poliție, Pompieri, Ambulanță. Asta, în condițiile în care zilnic se înregistrează în medie peste 2.000 de apeluri. Copii care „sesizează” crime, bătăi, violuri, incendii, tot felul de infracțiuni care mai de care mai ciudate, adulți care înjură ca la ușa cortului și cer ajutor în tot felul de situații ireale, au transformat Serviciul de preluare a apelurilor de urgență într-un „ciudat line”. Șeful Oficiului Județean de Telecomunicații Speciale (n.r. – autoritatea competentă să instaleze, să opereze, să întrețină și să mențină, la nivelul județului, sistemul 112), colonelul Mihai Dascălu, a declarat nu o dată că au fost cazuri cînd din cauza acestor apeluri false, operatoarele de la au răspuns cu întîrziere la cele reale. În condițiile în care, în cazul apelurilor reale, vocea de la celălalt capăt al firului anunță producerea unui grav accident rutier, izbucnirea unui incendiu sau alte situații din categoria celor de urgență, iar o întîrziere de cîteva secunde poate avea consecințe grave, mergînd chiar pînă la pierderea de vieți omenești.
– Amenzi de pînă la cinci milioane de lei vechi pentru cei care apelează fără motiv
Serviciul de urgență 112 a fost înființat la Suceava în luna noiembrie a anului trecut și urmărește reducerea timpului de intervenție și folosirea eficientă a resurselor umane și materiale implicate în rezolvarea cazurilor de urgență. Apelarea numărului 112 reprezintă o cale rapidă de a comunica cu dispeceratele de urgență (Poliție, Pompieri, Ambulanță) în timpul unei situații de urgență. Personalul Centrelor de preluare a apelurilor de urgență 112, inclusiv cel de la Suceava, este compus din profesioniști (de regulă femei) care răspund la apelurile de urgență 24 din 24 de ore și care sînt instruiți pentru a asista apelanții în cazuri de urgență și a-i ajuta în cel mai scurt timp posibil. Potrivit legii, se interzice utilizarea numărului 112 în scopuri ce nu reprezintă apeluri de urgență: „apelarea abuzivă sau alertarea falsă a centrelor pentru preluarea apelurilor de urgență constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 1.000.000 la 5.000.000 de lei (n.r.-Legea 398/2002)”.
– Poliția, cea mai „căutată” la 112
Din cele 1.391 de apeluri reale primite în această lună, cele mai multe (1.193) au fost redirecționate Poliției, doar 146, respectiv 52, fiind pentru Ambulanță și Pompieri. Recordul în această lună s-a înregistrat în urmă cu două zile, marți, 27 decembrie, atunci cînd operatoarele de la au fost nevoite să răspundă la nu mai puțin de 2.685 de apeluri, din care doar 41 au fost reale și redirecționate către Poliție (35), Pompieri (1) și Ambulanță (5).