Aproape 250 de profesori nu au studii adecvate postului pe care-l ocupă



Aproape 250 de profesori nu au studii adecvate postului pe care-l ocupă
Aproape 250 de profesori nu au studii adecvate postului pe care-l ocupă

248 de cadre didactice sunt la catedră în acest an școlar, deși nu au pregătirea necesară, de specialitate, în disciplina predată.

Nu sunt titulari în sistem, sunt profesori angajați pe perioadă determinată, iar unii au studii superioare, însă predau altă disciplină decât cea conform studiilor absolvite.

Pot fi și studenți în curs de calificare sau absolvenți cu diplomă de bacalaureat.

Sistemul apelează la ei pentru a acoperi catedrele care au rămas neocupate după finalizarea etapelor de repartizare a personalului calificat, posturi neatractive, de regulă în mediul rural sau zone defavorizate.

Potrivit centralizării Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ), sunt 8.290,5 posturi didactice de predare, iar dintre acestea 5.917 sunt ocupate de titulari, 2.080,5 de către personal calificat angajat pe perioadă determinată/ suplinitori calificați, 248 norme sunt ocupate de personal didactic fără studii corespunzătoare postului/ necalificați, iar 45 de posturi sunt în regim de plata cu ora.

Instituția a arătat că printre disciplinele cu deficit major de personal se numără matematica, fizica, informatica, educatori-puericultori, printre cauzele posibile identificate amintind de pensionările din sistem, migrație, neatractivitatea postului, lipsa specialiștilor.

Potrivit reprezentanților IȘJ Suceava, în acest an școlar sunt mai puțini necalificați în școlile din județ, mai ales în contextul în care norma titularilor a crescut de la 18 la 20 de ore, multe din orele libere fiind ocupate de aceștia.



Recomandări

Drept la replică la materialul „O profesoară a trimis 50 de petiții către Inspectoratul Școlar în doar o lună. A trimis alte 40 către Ministerul Educației”

Drept la replică la materialul „O profesoară a trimis 50 de petiții către Inspectoratul Școlar în doar o lună. A trimis alte 40 către Ministerul Educației”
Drept la replică la materialul „O profesoară a trimis 50 de petiții către Inspectoratul Școlar în doar o lună. A trimis alte 40 către Ministerul Educației”