Angajatorii trebuie să asigure fonduri pentru examinarea medicală periodică a salariaților și în vederea efectuării verificărilor de depistare a anumitor boli.
Conform unei hotărâri de guvern emisă recent, angajatorii din orice domeniu de activitate, atât din sectorul public, cât și din cel privat, sunt obligați să respecte reglementările privind supravegherea stării de sănătate a angajaților.
Conform celor declarate de către adjunctul Autorității de Sănătate Publică Suceava, doctor Alexandru Lăzăreanu, trebuie evaluate atât capacitatea de muncă a angajaților, cât și riscurile la care acesta se expune la locul de muncă.
Medicul specialist și cel de familie trebuie să se informeze reciproc cu privire la modificările ce intervin în starea de sănătate a unui salariat.
Conform noului act normativ, la schimbarea locului de muncă, angajatului trebuie să i se înmâneze, la cerere, copii ale dosarului său medical și ale fișei de expunere la riscuri profesionale. Angajatul trebuie să depună ulterior aceste documente la noul loc de muncă.
Șeful Inspecției Sanitare de Stat, doctor Ludovic Abiței, a declarat că se vor derula controale la agenții economici pentru a se depista dacă aceștia respectă prevederile menționate.
Angajatorii care nu își programează salariații pentru efectuarea examenelor medicale, dar și angajații care nu se prezintă la aceste controale, riscă amenzi usturătoare.





