Sistemul informatic al Spitalului Județean de Urgență Suceava va deveni funcțional de la 1 februarie 2008.
Anunțul a fost făcut, ieri, în conferință de presă, de managerul general, Costică Dăscăliuc, potrivit căruia noua modalitate de lucru a unității va ușura munca angajaților, în special prin reducerea birocrației, iar în același timp va permite o evidență mai bună a pacienților internați și a afecțiunilor de care suferă aceștia.
Potrivit sursei citate, informatizarea spitalului va reduce timpul de lucru al medicilor, care vor face mai puțină muncă de birou. Practic, vor dispărea unele documente care la această oră trebuie completate de mână de doctori, precum condica de medicamente sau catalogul de aproximativ 1.000 de pagini conținând codurile de boală.
Activități online
Se creează, de asemenea, facilitatea de colaborare cu laboratorul de analize, prin solicitarea online a rezultatelor, cu farmacia sau magazia de materiale sanitare a spitalului.
Concret, fiecare secție va putea să acceseze gestiunile pentru a vedea stocurile existente, iar în funcție de ele să solicite ceea ce are nevoie. Totodată, va exista o aplicație pentru buget, una pentru relația cu Casa de Asigurări de Sănătate în vederea raportărilor care trebuie făcute către această instituție, și alta pentru evidența personalului, astfel încât în orice moment să se știe care angajat este la serviciu și care în concediu.
Mai mult, imaginile radiologice și cele de la computerul tomograf pot fi trimise online pe secții și în sălile de operații.
„CV”- ul pacienților
Conform directorului Dăscăliuc, spitalul dispune deocamdată de 127 de calculatoare, iar în momentul de față se lucrează la crearea rețelei, soft-ul fiind deja instalat. Urmează ca, în luna ianuarie, personalul care va lucra în rețea să fie instruit de o firmă specializată. De menționat că softul nu putea fi cumpărat din bugetul alocat de Casa de Asigurări de Sănătate, motiv pentru care a fost achiziționat din venituri proprii și din diverse studii clinice, fiind vorba de o sumă de 2 miliarde de lei vechi.
„Este una dintre cele mai mari realizări ale noastre. Se va crea o bază de date legată de pacient, din momentul în care acesta intră pe poarta spitalului și până iese, iar munca doctorilor va fi ușurată. Este un mare beneficiu și pentru spital și pentru bolnavi”, a punctat managerul Dăscăliuc.