Andronescu: Sunt șanse 100% ca Ministerul Finanțelor să aprobe 6 procente din PIB pentru Educație



Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, susține că sunt șanse de sută la sută ca Ministerul de Finanțe să aprobe un buget de șase procente pentru învățământ în 2009, bani care ar permite respectarea legii privind majorările salariale ale cadrelor didactice. „Mă bat, insist pentru acest buget de 6 la sută din PIB, deoarece sistemul de învățământ are nevoie de o finanțare corespunzătoare, de remotivare, iar salariile sunt foarte importante din acest punct de vedere. Legea dă dreptul unei astfel de finanțări, iar pentru respectarea legii și a Pactului pentru educație este nevoie de 6 la sută din PIB pentru învățământ în 2009. În proiectul de buget înaintat Ministerului de Finanțe am cuprins majorările de salariu prevăzute de lege. Pentru profesorii universitari sunt exagerate creșterile de 50 la sută și, după cum am discutat și cu reprezentanții sindicali, o soluție ar fi eșalonarea acestor majorări”, a explicat ministrul Educației după întâlnirea de marți cu sindicatele.
Ecaterina Andronescu a precizat că la întâlnirea cu reprezentanții sindicaliștilor s-au discutat principiile noului Contract colectiv de muncă, s-a formalizat mecanismul de lucru, urmând ca săptămâna viitoare să înceapă discuțiile propriu-zise.
„Sindicaliștii au transferat un document Ministerului, noi urmează să ne spunem punctele de vedere și să abordăm, la întâlnirile viitoare, ceea ce ne separă”, a spus Ecaterina Andronescu.
La întâlnirea de marți s-a stabilit și formarea a două comisii de lucru, una pentru problemele legate de descentralizare și una pentru finalizarea criteriilor de performanță pe care trebuie să le îndeplinească toate cadrele didactice, a mai spus ministrul Educației.
Sindicaliștii din învățământ spun că dacă nu primesc în bugetul pentru Educație 6 la sută din PIB pentru a putea fi aplicată Legea 221/2008 de majorare cu 50 la sută a salariilor cadrelor didactice și a fi respectat Pactul pentru educație, vor lua în calcul reluarea protestelor.