Cu bani în cont

Ambulanța Suceava a rămas fără asigurări CASCO la mașini



În eventualitatea unui accident serios, șoferii de pe ambulanțe ar putea fi nevoiți să suporte costurile de reparație a mașinilor
În eventualitatea unui accident serios, șoferii de pe ambulanțe ar putea fi nevoiți să suporte costurile de reparație a mașinilor

Serviciul Județean de Ambulanță (SJA) nu a încheiat polițe de asigurare CASCO pentru cele 25 de mașini noi primite de la Ministerul Sănătății Publice (MSP) în 2007 și 2008, deși a dispus de fonduri alocate special în acest scop. Cauza o reprezintă o licitație contestată, care a tergiversat semnarea unui contract cu o firmă specializată, motiv pentru care banii cu această destinație au fost retrași.
Situația i-a nemulțumit pe șoferii unității, care se tem că în eventualitatea unui accident serios ar fi nevoiți să suporte costurile de reparație a respectivelor mașini, cu prețuri ce variază, în funcție de dotare, între 25.000 și 90.000 de euro fiecare.
Șoferii: „Dacă pierzi controlul și o distrugi, cine plătește?”
„Dacă avem un accident în care nu suntem noi vinovați, ci alt șofer, dar acesta este băut, iar asigurarea RCA a acestuia nu mai este valabilă, cine plătește? Mi s-a întâmplat personal să vin de la o intervenție și într-o intersecție să fiu lovit din spate de un șofer băut. Asigurarea lui nu a preluat costurile, iar Serviciul de Ambulanță a trebuit să suporte contravaloarea reparațiilor, de 3.400 lei. Era implicată o mașină nouă, de tip C, care este cea mai dotată, dar din fericire a fost vorba de o tamponare ușoară. Ce se întâmplă însă în cazul accidentelor grave, când autosanitarele sunt avariate aproape în totalitate? În cazul meu, stația a plătit reparațiile, urmând să-și recupereze banii în instanță, dar, dacă ar fi vorba de sume mai mari, nu ar avea de unde să plătească pentru service”, a subliniat Constantin Huțanu, șofer la SJA Suceava.
El a apreciat drept inacceptabil faptul că, la condițiile dificile de trafic din județul Suceava, ambulanțierii sunt obligați să circule cu viteză ce depășește uneori 100 de kilometri pe oră, fără a se ști acoperiți de asigurări CASCO la mașinile scumpe pe care le conduc.
„Dacă pierzi controlul și o distrugi cine plătește? Punem tot timpul răul în față, fiindcă mergem la urgențe de gradul 0, la care trebuie să ne deplasăm cu viteză mare. La mașinile noi, care sunt în garanție, costurile pentru reparații sunt foarte mari, deoarece nu se poate apela la un service obișnuit, mai ieftin, ci doar la reprezentanțe”, a punctat Huțanu.
Conducerea: „Din martie, autosanitarele vor fi asigurate CASCO”
Ieri, Emil Filipescu, director tehnic la SJA Suceava, a arătat că unitatea a avut în acest an șansa de a asigura CASCO cele 25 de mașini noi, dar a ratat-o din cauza unei contestații la licitația de achiziție. El a explicat că, la cererea ministerului de resort din luna august, s-a făcut o evaluare privind sumele necesare pentru acest tip de asigurări și s-a primit chiar o primă tranșă de bani. Astfel, din cei aproximativ 280 mii lei care ar fi acoperit cheltuielile la acest capitol pentru un an de zile, în luna septembrie, au intrat în cont circa 60 de mii de lei. În aceste condiții, Serviciul Județean de Ambulanță a demarat procedura de achiziție, dar pentru că din cei cinci ofertanți nici unul nu a îndeplinit condițiile impuse prin caietul de sarcini, s-a pus problema reluării licitației.
„Unul dintre participanți a contestat corectitudinea anulării procedurii de achiziție, iar în timp ce noi așteptam soluționarea contestației, care până la urmă s-a dovedit a fi în favoarea noastră, Ministerul Sănătății Publice a hotărât că banii care nu s-au cheltuit până la data de 10 noiembrie se returnează la buget. Dacă nu era acea contestație, ne încadram în termen și nu pierdeam fondurile”, a spus Filipescu, adăugând că în ianuarie 2009 va cere din nou responsabililor de la București bani pentru asigurări CASCO, astfel încât în luna martie polițele să fie încheiate.




Recomandări

A făcut infarct la volan și a intrat pe contrasens, unde a lovit o mașină, care a ricoșat în alt autoturism

A făcut infarct la volan și a intrat pe contrasens, unde a lovit o mașină, care a ricoșat în alt autoturism
A făcut infarct la volan și a intrat pe contrasens, unde a lovit o mașină, care a ricoșat în alt autoturism

Șoldan anunță că Guvernul a aprobat un memorandum prin care s-au deblocat angajările de șoferi pentru transportul metropolitan din Suceava

Șoldan anunță că Guvernul a aprobat un memorandum prin care s-au deblocat angajările de șoferi pentru transportul metropolitan din Suceava
Șoldan anunță că Guvernul a aprobat un memorandum prin care s-au deblocat angajările de șoferi pentru transportul metropolitan din Suceava