Alfa Romeo își poate măsura acum forțele și în segmentul mașinilor de clasă mică. Pentru a fi sigură că nu dă greș, compania italiană a făcut risipă de energie și talent, pentru a crea un model la înălțimea așteptărilor. Așteptată de o lume întreagă, mașina de oraș Alfa Romeo își face în sfârșit apariția. Este botezat Mi.To, un acronim care ascunde identitatea a două orașe importante din industria auto italiană, Milano, locul unde s-a născut Alfa Romeo, și Torino, locația unde vor fi asamblate viitoarele modele. Juniorul utilizează motorizări elastice cu rezerve de putere mai mult decât satisfăcătoare. Gama este formată din trei propulsoare, din care două sunt pe benzină: 1.4 litri – 78 CP, cuplu maxim de 125 Nm și viteză de vârf de 165 km/h, respectiv turbo 1.4 litri 16 valve – 155 CP, cuplu 206 Nm și o viteză maximă de 215 km/h. Clienții pot opta și pentru o versiune de motorizare economică, unitate diesel JTDM de 1.6 litri ce produce 120 CP și un cuplu motor ce poate varia de la 280 Nm la 320 Nm.
Demarajul de la 0-100 km/h se efectuează în 9.9 secunde, iar viteza de top atinge 198 km/h. Ulterior va fi introdusă și o versiune sportivă GTA, ce va utiliza un motor turbo de 1.8 litri de 230 de cai putere.
Micul automobil de oraș nu stă deloc rău la capitolul tehnologie sau inovație. Alfa Romeo lansează un sistem de gestiune a principalilor factori de acțiune asupra ținutei de drum, agilității performanțelor și manevrabilității. Intitulat DNA, inovativul sistem poate controla motorul, direcția, frânele, suspensiile și transmisia, oferind șoferului posibilitatea de a selecta una din cele trei funcții: Dynamic – pentru condus sportiv, Normal – pentru trafic urban și All-Wheather – pentru a circula în siguranță când aderență este precară. Versiunea de vârf va fi echipată cu faruri Xenon și sistem de frânare performant cu etriere dotate cu patru pistonașe. Alfa Romeo introduce și un nou sistem de suspensii ce asigură un plus de sportivitate, siguranță și confort.
În ciuda faptului că dispune de modele de valoare, Alfa Romeo se străduiește din greu să ocupe un loc de cinste în sectorul premium. Italienii vor să spargă triunghiul Audi-BMW-Mercedes folosindu-se acum de „planul B”. Noul Mi.To se înscrie în segmentul compactelor de clasă B, dimensiunile sale, 4,06 metri lungime, 1,44 metri înălțime și 1,72 metri lățime, apropiindu-l de Fiat Grande Punto. Hatchback-ul premium italian va fi comercializat pe piața europeană la prețuri cuprinse între 15.350 de euro și 21.350 de euro.
Pe piața românească, noul Mi.To va fi disponibil la începutul lui 2009, prețurile și data debutului nefiind comunicate.
