– Peste 100 de administratori vor trebui să treacă de testele municipalității, pentru a fi atestați definitiv
Timp de două săptămîni, majoritatea administratorilor asociațiilor de proprietari din Suceava vor avea de „înfruntat” testele elaborate de o comisie de atestare din cadrul Primăriei Suceava, în funcție de rezultatele acestora fiind decisă fixarea lor pe post, ori înlocuirea lor cu alte persoane ce au obținut atestarea de administratori.
Viceprimarul Angela Zarojanu, care face parte din această comisie, a precizat că testarea administratorilor și evaluarea dosarelor fiecăruia se face în fiecare luni, miercuri și vineri, la ora 14.00, fiind programați cîte 15 administratori pe zi.
“În prima serie vor fi testați 70 de administratori, care și-au început activitatea în 2002, iar în a doua serie, încă 35 de administratori, care pînă acum și-au desfășurat activitatea în baza unei atestări temporare, valabilă pe 3 ani. La evaluarea lor vor conta mult rezultatele testelor, dar și evaluarea activității lor de pînă acum. Se iau în calcul reclamațiile făcute la adresa lor, neregulile descoperite, modul în care au acționat pentru recuperarea datoriilor, implicarea lor în acțiunile Primăriei, etc”, a declarat Angela Zarojanu.
În urma primelor testări, de luni și de ieri după-amiază, s-a constatat în cazul unor administratori că au un comportament care lasă de dorit, nu informează suficient populația, fac greșeli evidente la calcularea penalităților la datoriile populației, dar au fost și cazuri exemplare, în care debitul către furnizori este 0, care s-au ocupat și de renovarea fațadei blocurilor și a problemelor apărute la subsol.
“Celor care nu vor putea dovedi că sînt potriviți pentru această activitate, le vom retrage definitiv atestatul de administratori și îi vom înlocui cu alte persoane, care sînt atestate pentru a presta astfel de servicii. Nu ducem lipsă de înlocuitori, pentru că avem deja 25 de persoane atestate de noi, din care asociațiile își pot alege un nou administrator”, a adăugat Angela Zarojanu.