Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor deschide, de mâine până în data de 1 octombrie a.c., un ghișeu pentru înmatriculare definitivă, transcriere și autorizare provizorie, la care vor avea acces, fără rezervare online, persoanele fizice. Funcționarea ghișeului a fost dispusă prin notă internă a Instituției Prefectului, a informat Biroul de presă al Prefecturii Suceava. Noul ghișeu va funcționa în timpul programului de lucru al serviciului, respectiv 8.30-16.00 în zilele de luni, marți și joi, între orele 8.30-18.30 în ziua de miercuri și 8.30-14.00 în ziua de vineri.
În comunicatul de presă se precizează că măsura a fost luată „anticipând afluxul sucevenilor din afara țării, din lunile iulie, august și septembrie, existând posibilitatea ca foarte mulți dintre ei să nu aibă rezervare”. De asemenea, s-a avut în vedere faptul că, la această dată, primul loc disponibil în sistemul de rezervări online pentru înmatriculare definitivă este 24 septembrie 2018.
O altă noutate în cadrul serviciilor aflate în coordonarea Instituției Prefectului este aceea că din data de 17 iulie a.c. intră în vigoare modificările legislative privind eliberarea pașapoartelor.
Conform noilor reglementări, termenul de valabilitate a pașaportului electronic este de trei ani pentru persoanele care nu au împlinit 12 ani, de cinci ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 și 18 ani, și de 10 ani pentru persoanele care au împlinit vârsta de 18 ani.
Prefectul Adomnicăi recomandă ca, în vederea fluidizării activității Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple, solicitanții să utilizeze sistemul de programări online, la adresa www.epașapoarte.ro, pe cele două stații de lucru. Astfel se poate face câte o programare pentru fiecare titular de pașaport. La sediul serviciului sunt eliberate zilnic bonuri cu numere de ordine și intervalul orar.
Recomandări pentru economisirea timpului petrecut la Serviciul de Pașapoarte
În ce privește eliberarea pașapoartelor, Mirela Adomnicăi recomandă folosirea facilității de primire a pașaportului electronic la domiciliu, prin poștă, pentru a evita aglomerația de la unicul ghișeu existent în acest sens. Tariful serviciului este 10 lei. Taxa de eliberare a pașaportului se poate achita la Trezoreria municipiului Suceava, prin internet banking (cu excepția pașaportului temporar), ordin de plată, la CEC Bank și la oficiile poștale din localitatea de domiciliu.
Cei care au programare la prima oră pot apela la achitarea taxei în ziua precedentă deoarece la sediul serviciului există un singur ghișeu de trezorerie, suprasolicitat la începutul programului.
Tot pentru fluidizarea activității, pentru pașapoarte temporare la copii sub 14 ani se poate depune cererea de către părinți, aceștia trebuind să prezinte două fotografii ale minorului, fără a fi necesară prezența acestuia. Fotografiile trebuie să fie color, identice, cu dimensiunile 3,5 x 4,5 cm.
Pentru evitarea consumării timpului pentru completarea declarațiilor de pierdere a documentelor anterioare, precum și pentru completarea proceselor-verbale de sancționare, în cazul celor aflate în termen de valabilitate, este util de știut că documentele de călătorie deținute anterior, chiar dacă au termenul de valabilitate expirat, trebuie prezentate pentru anulare, apoi se distrug de către titular sau se păstrează în condiții de siguranță, evitându-se pierderea sau furtul acestora.