Colțul cititorului

Abordări inovatoare pentru predare



Abordări inovatoare pentru predare
Abordări inovatoare pentru predare

La Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Suceava se desfășoară activitățile Proiectului „Școala care ne place: încredere și motivație pentru învățare” (2018-2020), inclus în Programul educațional „Erasmus+ KA1”. În perioada 19-23 august 2019, profesoarele Maria-Cristina Hetriuc, Rahila Cușnir și Mariana Mireuță au participat la cursul „Abordări inovatoare pentru predare” (Innovative Approaches to Teaching), ținut de ITC International Center, la Praga.
Cursul este un ghid practic conceput să ajute la îmbunătățirea calității și a eficacității procesului educațional.
Activitățile didactice au avut ca scop încurajarea creativității, organizarea de proiecte, integrarea elevilor minoritari, utilizarea TIC ca instrument pentru dezvoltarea gândirii critice. Formatoarea, indianca SmritiVasistha, s-a dovedit o profesoară talentată și cu simțul umorului, care a știut să creeze o atmosferă armonioasă și de cooperare între profesorii cursanți, veniți din Danemarca, Cipru, Spania, Portugalia, Croația, Finlanda, Austria, România. Temele abordate au fost de impact: competențele din secolul XXI, dezvoltarea gândirii critice și creative; învățarea bazată pe cercetare; jocurile didactice, utilizarea instrumentelor TIC pentru evaluare, pentru dezvoltarea creativității și a gândirii critice; abordarea claselor multiculturale; adaptarea materialelor didactice la nevoile claselor diferențiate, metacogniția. Astfel, profesorii au găsit foarte utile și atrăgătoare platformele educaționale prezentate în cadrul cursului: https://busyteacher.org; https://edpuzzle.com; https://www.superteachertools.us; https://www.khanacademy.org; https://www.storyjumper.com; https://kahoot.com; http://www.quivervision.com; http://rubistar.4teachers.org/index.php; https://quizizz.com; https://get.plickers.com.
În plus, organizatorii au pus la dispoziția cursanților un ghid foarte bine documentat, care a prezentat principalele obiective: Podul Carol, Centrul Vechi, Catedrala „Sf. Vitus”, Ceasul astronomic din turnul vechii Primării, Castelul Praga și Strada de Aur etc. De asemenea, profesorii din România au fost încântați de arhitectura orașului, de Casa care dansează, de Muzeul Kafka, de expoziția Dali, precum și de lucrările pictorilor impresioniști.
Așadar, excursia la Praga a favorizat atât formarea profesională prin descoperirea unor noi metode de predare, prin schimbul de idei dintre profesori, cât și deschiderea culturală inedită.



Recomandări

”Creșterea normei de predare cu două ore nu este fezabilă”, susțin sindicaliștii din învățământul sucevean

Angajați din învățământul preuniversitar au pichetat joi, pentru a șaptea zi, sediul Ministerului Educației
Angajați din învățământul preuniversitar au pichetat joi, pentru a șaptea zi, sediul Ministerului Educației

Suceava a fost reprezentată cu succes la Olimpiada de Creativitate Științifică și Inovare Digitală

Suceava a fost reprezentată cu succes la Olimpiada de Creativitate Științifică și Inovare Digitală
Suceava a fost reprezentată cu succes la Olimpiada de Creativitate Științifică și Inovare Digitală